خرید بال اسکرو باهر از تام باهر

9 / 10
از 1001 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 |

 

خرید بال اسکرو باهر از تام باهر

جهت خرید بال اسکرو باهر از باهر ابتدا به تعریف مختصری از بال اسکرو می پردازیم که بال اسکرو را وسیله ای مکانیکی برای تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی با کمترین اصطکاک ممکن می دانیم. در واقع یک پیچ تغذیه با بازده بالا و ساچمه ای است که یک حرکت چرخشی را بین محور پیچ و مهره ایجاد می کند. این محصول در مقایسه با پیچ لغزشی معمولی دارای گشتاوری معادل یک سوم یا کمتر است که باعث می شود در نیروی محرک موتور صرفه جویی شود.

ساختار ظاهری بال اسکرو شبیه یک مجموعه پیچ و مهره است که، گوی به عنوان مهره و شافت رزوه شده به عنوان پیچ عمل می‌کند. در عمل هم بال اسکرو مانند تبدیل کننده حرکت چرخشی به حرکت خطی اعمال میشود.
شفت رزوه دار مارپیچی، مسیر حرکت ساچمه‌هایی را فراهم میسازد که قسمت لغزنده بال اسکرو (مهره) بر روی آنها حرکت میکند. گوی در بال اسکرو به گونه ای ساخته شده است که امکان چرخش ساچمه ها را در داخل خود فراهم می سازد. به طوری که در مدت حرکت گوی بر روی شفت، ساچمه ها در داخل گوی به گردش در می آیند.
بال اسکروها علاوه بر اینکه در برابر اعمال بارهای فشاری مقاومت میکنند، میتوانند با کمترین اصطحکاک داخلی کار کنند. با توجه به اینکه این ابزار باعث ایجاد تلرانسهای دقیق میشود، در موقعیتهایی که دقتهای بالایی لازم است مناسب هستند. بال اسکروها در عین کاهش اصطکاک، میتوانند با مقداری پیش بار کار کنند که باعث حذف لقی بین ورودی (چرخش) و خروجی (حرکت خطی) است.
این ویژگی زمانی لازم است که از آنها در سیستم های کنترل حرکت کامپیوتری نظیر ماشین ابزار CNC و کاربردهای حرکت بسیار دقیق استفاده میشود. در بال ‌اسکرو منطبق با استاندارد ساچمه‌ ها هنگام دریافت بار محوری، حرکت غلطکی مسیر بین مهره و محور پیچ را قطع می‌کنند، در طول شیارمنحرف کننده مسیر تعبیه شده در مهره حرکت کرده و به مسیر کناری تغییر جهت می‌دهند و سپس دوباره به محل تحت بار برمی‌گردند. بنابراین، ساچمه‌ها حرکت‌های غلتکی نامحدودی دارند.
 شرکت تام باهر با سابقه طولانی که در ارائه انواع لوازم سی ان سی دارد، دارای برند باهر است. خرید بال اسکرو باهر دو برند در تام باهر مقدور است. انواع بال اسکرو از برند باهر(BAHER) از چین و جی تن (GTEN) از تایوان می باشد. بازدید سایتهای شرکت میتوانید انواع محصولات و کاتالوگها و نقشه های3D را مشاهده کنید.
شرکت تام باهر از سابقه بالایی در این صنعت برخوردار است که با تجهیزات مدرن و به روز و با کیفیت بالا اقدام به عرضه محصولات خود مینماید. همواره مشتریان در صنعت و بازار ما را با کیفیت و تعهد به یاد دارند. کوپلینگ باهر با کیفیت که برای اتصال بین دو شفت به یکدیگر از آن استفاده و بهره می رود. بعنوان مثال یکی از موارد استفاده از آن در دستگاه های سی ان سی CNC است. کوپلینگ عرضه شده در شرکت تام باهر با دستگاه های جدید و مدرن و در انواع مختلف مناسب برای استفاده در دستگاه ها و کارکردهای مختلف و غیره استفاده می شود.

شرکت تام باهر وارد کننده وعرضه کننده کلیه محصولات سیستمهای متحرک خطی، انواع بال اسکرو باهر و تنها نمایندگی انحصاری جی تن(GTEN) از تایوان میباشد. مشتریان گرامی برای اطلاعات فنی و دیدن نقشه های سه بعدی بال اسکرو میتوانند از سایتهای شرکت نیز بازدید نمایید، البته محصولات تام باهر دارای تنوع بالای است و شامل : بال اسکرو، ریل و واگن، دنده شانه ای، لینیر گاید STAF، پولی تایم، پروفیل آلومینیوم، کوپلینگ باهر، لوازم سی ان سی،انرژی چین،.......است که با برند باهر ارائه میگردد. در محصول لینیر گاید هم ما دارای نمایندگی STAF از تایوان هستیم. مشتریان گرامی جهت تماس با شماره های فروشگاه که در سایت موجود می باشد میتوانید از لیست قیمت و نحوه ثبت سفارش و ارسال سفارش توسط مهندسین فنی شرکت آگاه شوید. در سایت علاوه بر کاتالوگ انواع بال اسکرو میتوانید از نقشه های سه بعدی(3D) بال اسکرو نیز دیدن نمایید.

صنایع وابسته به بال اسکرو

  •  صنایع نیمه‌هادی
  •  صنایع روباتیک
  •  صنایع پزشکی
  •  صنعت ساخت‌و‌ساز
  •  صنایع تولید خودرو
  •  صنعت هوافضا
  •  ارتش و دفاع
  •  انرژی هسته‌ای
  •  مکاترونیک

موارد کاربردی بال اسکرو در ماشین آلات مختلف

1-ماشین آلاتCNC

مرکز فرمان دستگاهCNC، ماشین‌ تراشCNC، دستگاه فرزCNC، دستگاه تخلیه الکتریکی CNC، دستگاه وایرکات و غیره.

2-ماشین‌آلات ابزار دقیق
دستگاه فرز، دستگاه تخلیه الکتریکی، دستگاه تولید چرخ‌دنده، دستگاه حفاری و غیره.

3-ماشین‌آلات صنعتی
دستگاه چاپ و پرینت، دستگاه کاغذ‌سازی، دستگاه اتوماتیک، دستگاه نساجی و بافندگی، دستگاه ترسیم، دستگاه قالب‌گیری تزریقی و غیره.

4-ماشین‌آلات الکترونیکی
ابزار اندازه‌گیری ربات، تجهیزات پزشکی، دستگاه تعیین سطح، تجهیزات نیمه‌هادی، تجهیزات اتوماسیون کارخانه و غیره.

5-ماشین‌آلات حمل و نقل
تجهیزات کنترل و انتقال مواد.

6-صنعت هوافضا
فلپ‌های هواپیما، سیستم معکوس‌کننده باز- بسته نیروی پرتابی، تجهیزات بارگیری فرودگاه، اکچوئیتور باله، تثبیت کننده‌ها،
چرخ‌دنده‌های فرود، محرک موتور و غیره.

7-متفرقه
محرک پایه آنتن و غیره.

نحوه کار و ساختمان داخلی بال اسکرو

یک درایو شامل یک اسپیندل پیچی و یک مهره با بلبرینگ چرخشی است که گوی (ball) به عنوان مهره و شافت شیاردار به‌عنوان پیچ عمل می‌کند.
به واسطه گردش ساچمه‌های فلزی بین شافت و مهره و در داخل شیارهای مارپیچ، یک مکانیزم یکپارچه انتقال قدرت با حداقل عکس العمل و کارایی بالا تشکیل می‌گردد.
برای انتقال قدرت، مشابه پیچ قدرت‌های معمولی عمل می‌کنند، اما به جای اصطکاک کشویی (لغزشی)، ساچمه‌ها یک اصطکاک نورد (غلتشی) را ایجاد می‌کنند.
به این ترتیب که شیارها و رزوه‌ های شافت، یک مسیر حرکتی مارپیچی را برای ساچمه‌ها فراهم می‌کنند و گوی (مهره) به عنوان قسمت لغزنده بر روی مسیر مارپیچ (در جهت محوری) به حرکت در می‎آید.
در حین حرکت گوی بر روی شفت، ساچمه‌ها با دقت در شیارهای‌ بین مهره و شافت به گردش در می‌آیند (مهره به نحوی مونتاژ شده است که امکان چرخش ساچمه‌ها را در داخل خود فراهم می‌سازد) و پیچ یا مهره در حالی که دیگری در جهت خطی حرکت می‌کند چرخانده می‌شود. به این ترتیب حرکت چرخشی به حرکت خطی تبدیل می‌گردد و به این نحو عملکرد بال اسکرو انجام میگیرد.