کوپلینگ

9 / 10
از 3000 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 13 تير 1400 |

 

کوپلینگ(coupling)

 کوپلینگ برای اتصال دو شفت استفاده می گردد. کوپلینگ از قدیم ایام برای اتصال دو ریل استفاده می گردد. کوپلینگ ها در زمان کار اجازه جدا شدن به شفت ها را نمیدهند. گرچه کوپلینگ های محدود کننده گشتاور، زمانی که میزان گشتاور از حدی بیشتر شود دچار لغزیدگی و یا جدایی می گردد. وظیفه اصلی کوپلینگ این است که دو قطعه دوار را به همدیگر وصل میکند. اگر در انتخاب کوپلینگ و نصب و نگهداری دقیق کوپلینگ دقت کنیم می توان صرفه جویی زیادی در هزینه نگهداری و زمان خروج از عملکرد به عمل آورد. در بازار صنعتی وارد کنندگان و فعالان صنعتگر این روزها شرکت تام باهر با ارائه انواع لوازم سی ان سی توانسته نیاز متقاضیان خود را به نحو احسن برآورده کند. 

کوپلینگ باهر یکی از محصولات شرکت تام باهر است که با ثبت برند باهر به نام خود با کیفیت ترین کوپلینگ را در اختیار مشتریان خود میگذارد. اگر در سایت شرکت نگاهی اجمالی داشته باشید، میتوانید کاتالوگ محصولات را مشاهده کنید و یا با تماس با فروشگاه میتوانید با جزییات محصولات کوپلینگ شرکت تام باهر آشنا شوید.کوپلینگهای باهر با تیپ SRJ ارائه میشود و دارای سایزهای مختلف 20، 30،40،55،65، در فروشگاه تام باهراست.

شرکت تام باهر از سابقه بالایی در این صنعت نیز برخوردار است که با تجهیزات مدرن و به روز باکیفیت بالا اقدام به عرضه محصولات خود مینماید. همواره مشتریان در صنعت و بازار ما را با کیفیت و تعهد به یاد دارند. کوپلینگ باهر با کیفیت که برای اتصال بین دو شفت به یکدیگر از آن استفاده و بهره می رود. یکی از موارد استفاده از کوپلینگ در دستگاه های سی ان سی CNC است. کوپلینگ عرضه شده در شرکت تام باهر با دستگاه های جدید و مدرن و در انواع مختلف، مناسب برای استفاده در دستگاه ها و کارکرد های مختلف و غیره استفاده می شود. شرکت تام باهر عرضه کننده کلیه ی محصولات سیستمهای متحرک خطی، انواع بال اسکرو باهر و تنها نمایندگی انحصاری جی تن(GTEN) از تایوان میباشد. مشتریان گرامی برای اطلاعات فنی و دیدن نقشه های سه بعدی بال اسکرو میتوانند از سایتهای شرکت نیز بازدید نمایند، محصولات تام باهر دارای تنوع بالایی است و شامل: بال اسکرو، ریل و واگن، دنده شانه ای، لینیر گاید STAF، پولی تایم، پروفیل آلومینیوم، انرژی چین، کوپلینگ باهر، لوازم سی ان سی،......می باشد که با برند باهر ارائه میگردد. در محصول لینیر گاید هم ما دارای نمایندگی STAF از تایوان هستیم.

کوپلینگهای شفت در ماشین آلات مختلفی با کارکرد متفاوت استفاده میگردد.

 

عملکردهای کوپلینگ

1- همانطور که کوپلینگ در اتصال شفت های دستگاهها نقش دارد در زمان تعمیر و جا به جایی میتوان به راحتی آن را قطع کرد.

2-کاهش انتقال ناگهانی از یک شفت به شفت دیگر را فراهم میکند.

3-در صورت داشتن اضافه بار در دستگاه توسط کوپلینگ مورد محافظت قرار میگیرد.

4-ایجاد انعطاف پذیری مکانیکی

5-در سیستمهای دوار باعث تغییرات در ارتعاش دستگاه می شود.

6-باعث ایجاد اتصال در بخش درایور میگردد.

7-جابه جایی توان و قدرت از یک انتها به انتهای دیگر دستگاهها.

 

انواع کوپلینگ

کوپلینگ ها به دو دسته کلی تقسیم میگردند:

1-کوپلینگ گیره ای یافشاری

2-کوپلینگ فلنجی صلب

 

- کوپلینگهای فشاری از نظر ظاهری به صورت دو تکه می باشند که به دو طرف شفتها متصل میگردد تا بتوانند یک غلاف تشکیل دهند. این مدل کوپلینگها انعطاف پذیری بالایی دارند و میتوانند برای شفتهای ثابت مصرف شوند. این کوپلینگها معمولا به اندازه بزرگ می باشند پیچ در تمام کوپلینگها از داخل عبور میکند و در قسمت دوم واردمیشود تا از نگهداری امن برخوردار شود.

-کوپلینگهای فلنجی صلب برای تجهیزات صنعتی و بارهای سنگین طراحی می گردد. طراحی ظاهری این کوپلینگها به این صورت است که دارای غلاف کوتاهی هستند که توسط یک فلنج عمود بر آن ساخته شده است. در روی هر کدام ازشفتها یک کوپلینگ قراردارد به طوری که دو فلنج رو به روی یکدیگر قرار دارند و تعدادی پیچ و مهره را در فلنج نصب کرده چون باید کنار هم قرار بگیرند و با توجه به اندازه بزرگ و میزان دوام آنها می توان از واحدهای فلنجی برای میزان کردن شفتها قبلا از متصل کردن آنها به هم بهره گرفت. کوپلینگهای صلب وقتی نیاز به تراز کردن دقیق شفت  باشد به کار میرود.