کاربرد بال اسکرو

9 / 10
از 500 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 13 تير 1400 |

 

کاربرد بال اسکرو

بال اسکروBall Screw یکی از پر کاربردترین قطعات مکانیکی در ساخت دستگاههای سی ان سی است. بال اسکرو با داشتن کمترین اصطحکاک در تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی میتواند حرکت خطی مفید و کم انرژی ایجاد میکند در این پروسه حرکت خطی با بال اسکرو با اصطحکاک پایین دارای بهره وری بالا می باشد. قطعه بال اسکرو در واقع ترکیب بین پیچ و مهره است که جای قرار گیری مهره ها مانند ساچمه های دورانی بار را تحمل کرده و حمل میکند. بال اسکرو در سیستمهای خودکار مانند انواع ماشین آلات صنعتی و دستگاههای سی ان سی به کار میرود.

 

ویژگیهای تخصصی بال اسکرو


1- بهره وری بالا
2- اصطحکاک پایین
3- میزان دقت بالا
4- تحمل بارهای سنگین بدون لغزش
5- چرخه عمر بالا

 

طرز کار بال اسکرو

بال اسکرو به عنوان یک قطعه صنعتی که در انواع ماشینهای سی ان سی و ماشینهای صنعتی متعددی به کار میرود دارای یک پیچ و یک مهره می باشد که در روی آن شیارهایی با حالت مارپیچ و منطبق بر هم درست شده اند. وقتی مهره روی پیچ قطعه جا به جا می شود حرکت خطی اتفاق می افتد ولی این حرکت در اثر تماس مستقیم پیچ و مهره موجود در بال اسکرو صورت نمی گیرد و در واقع ساختار بال اسکرو طوری است که بین مهره و پیچ در ساختار مارپیچ موجود در روی آنها تعدادی ساچمه فلزی موجود است که تماس بین پیچ و مهره به کمک آنها صورت می پذیرد. در بال اسکرو نقش مهره به این صورت است که حرکت ساچمه های فلزی را در شیارهای مارپیچ امکان پذیر میکند. ساختار هندسی و مکانیزم خاص مهره بال اسکرو نقش مهمی در حرکت بال اسکرو ایجاد میکند.

Ball nut چیست

                                  
به مهره بال اسکرو ball nut گفته میشود در این قطعه با چرخش پیچ و مهره ساچمه های فلزی شروع به حرکت کرده و این حرکت توسط یک چرخه باز دارنده که در روی ball nut در نظر گرفته شده است انجام میشود. ساچمه ها طبق ساختاری که برایشان برنامه ریزی شده بعد از جا به جایی در فضای مارپیچ بین پیچ و مهره بال اسکرو از یک انتهای مهره وارد مکانیزم بازگرداننده می شود و از سمت دیگر آن خارج میشود و مجدد وارد فضای مارپیچی می گردد. به این صورت عمل جا به جایی مداوم ساچمه ها و در پی آن حرکت مهره در بال اسکرو ممکن میگردد.

مهره بال اسکرو باهر


در شرکت تام باهر مهره بال اسکرو جدا از پیچ یا شفت را، با برندهای مختلف به متقاضیان شرکت ارائه میدهد. مهره بال اسکرو جی تن GTEN تایوان یکی معتبرترین برندهای تایوان می باشد، شرکت تام باهر نمایندگی انحصاری GTEN در ایران است. شما میتوانید مهره بال اسکرو Ball Nut هر که یکی از با کیفیت ترین محصولات و شناخته شده در بازارصنعت و مصرف کنندگان آن می باشد، از شرکت تام باهر تهیه کنید. در شرکت صنعتی بازرگانی تام باهر با ارائه انواع لوازم سی ان سی توانسته سهم خوبی در تامین نیاز بازار داشته باشد. از جمله محصولات بارز تام باهر میتوان به بال اسکرو، پولی تایم،پروفیل آلومینیوم باهر، کوپلینگ باهر، لوازم سی ان سی باهر، لینیر گاید از دو برند باهر و لینیر گایدSTAF، انرژی چین(محافظ کابل)، دنده شانه ای مورب باهر، بال بوش، شفت پایه دار باهر، سرو موتور، ریل و واگن، نام برد.