لینیر گاید STAF

9 / 10
از 801 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 5 تير 1400 |

 

لینیر گاید STAF

در صنایع مختلف از جمله صنایع بزرگ ماشین سازی و ساخت دستگاههای سی ان سی از لینیر گاید (ریل و واگن) استفاده میشود، یکی از برندهای پر طرفدار و با کیفیت لینیرگایدSTAF میباشد شرکت تام باهر دارای نمایندگی انحصاری برند STAF در ایران بوده و تام باهر تنها وارد کننده لینیر گاید STAF تایوان در ایران است. شرکت تام باهر علاوه بر برندSTAF در لینیر گاید دارای برند ثبت شده باهر نیز می باشد.

 

تعریف مختصر لینیر گاید (ریل و واگن)

لینیر گاید Linear Guide یا همان ریل و واگن خطی برای ایجاد یک حرکت خطی میباشد. یک حرکت مستقیم یکنواخت به کار گرفته میشود. یعنی گاهی برای حرکت خطی یا سوار کردن بارمکانیکی برای حرکت خطی از لینیر گاید استفاده میشود. لینیر گاید وظیفه تولید حرکت خطی را برعهده دارد. لینیر گاید در ظاهر از دو قسمت ریل و واگن تشکیل شده است که غالبا ریل از جنس فولاد سختکاری شده و سطح ریل دارای دقت و کیفیت زیادی برخوردار است. ریلها باید در سطحهای بسیار صاف و ترازی نصب شوند. سایز لینیر گایدها به صورت استاندارد از 15-20-25-30-40-55-65- تشکیل تولید شده است و تنوع دارد در ضمن طول شاخه ها 4و5 متری میباشد. در واقع لینیر گاید یا ریل و واگن از یک ریل راهنما(Guide Rail) وبدنه اصلی (Block) ساخته شده است و همچنین دارای 4 ردیف ساچمه(Ball) با زاویه تماس 45 درجه می باشد.

 

بخشهای لینیر گاید(Linear Guide)

 

  • ریل لیدر یا راهنما(Guide Rail)
  • بدنه اصلی(Block)
  • آب بند(Oil Sealing)
  • زنجیر نگهدارنده(Chain Retainer)
  • گریس خور(Nipple)

 

کاربرد لینیر گاید در صنعت

_ماشین ها و دستگاههای مخصوص سی ان سی(CNC)
_ماشین های حکاک و یا برش کار مخصوص
_ماشین های حکاک و یا برش دهنده چوب یا فلز
_ماشین های برش دهنده لوله ها در حین حرکت
_دستگاه های مختلف بسته بندی وسایل
_دستگاه های پر کن قوطی و یا کنسرو
_دستگاه های سی ان سی CNC برش هوا

 

طریقه نگهداری لینیر گاید (ریل و واگن)

 

در صنعت اکثریت ریل و واگن ها با سیستم روغن کاری درون بلوکی مجهز می باشند که این امر از مهمترین مزیتهای لینیرگایدها میباشد و علت ان است که هزینه های تعمیرات و نگهداری را کم مینماید اما فقط در مواقع ضروری روغن کاری انجام شود. تا طول عمرطولانی خواهد داشت چون در مواقعی لازم است مواد اضافه تولید شده پاکسازی گردد تا خرا بی حاصل نشود. شاید لازم باشد از سایر محصولات تام باهر برای متقاضیان علاقه مند و محترم مختصر بگوییم. تام باهر با ثبت برند خود توانسته در برند خود اختصاصی باشد برند باهر(BAHER) برند شرکت تام باهراست که درتمام لوازم سی ان سی مشاهده میشود. نمایندگی برند بعدی برند جی تن(GTEN) در بال اسکرو است که ساخت آن با نهایت کیفیت در تایوان انجام شده است. نمایندگی انحصاری بعدی برندSTAF از کشور تایوان در لینیر گاید است.

شرکت تام باهر از سابقه بالایی در این صنعت نیز برخوردار است که با تجهیزات مدرن و به روز باکیفیت بالا اقدام به عرضه محصولات خود مینماید. همواره مشتریان در صنعت و بازار ما را با کیفیت و تعهد به یاد دارند. کوپلینگ باهر با کیفیت که برای اتصال بین دو شفت به یکدیگر از آن استفاده و بهره می رود. بعنوان مثال یکی از موارد استفاده از آن در دستگاه های سی ان سی CNC است. کوپلینگ عرضه شده در شرکت تام باهر با دستگاه های جدید و مدرن و در انواع مختلف مناسب برای استفاده در دستگاه ها و کارکرد های مختلف و غیره استفاده می شود.

شرکت تام باهر عرضه کننده کلیه ی محصولات سیستمهای متحرک خطی، انواع بال اسکرو باهر و تنها نمایندگی انحصاری جی تن(GTEN) از تایوان میباشد. مشتریان گرامی برای اطلاعات فنی و دیدن نقشه های سه بعدی بال اسکرو میتوانند از سایتهای شرکت نیز بازدید نمایند، البته محصولات تام باهر دارای تنوع بالایی است و شامل: بال اسکرو، ریل و واگن، دنده شانه ای، لینیر گاید STAF، پولی تایم، پروفیل آلومینیوم، انرژی چین، کوپلینگ باهر، لوازم سی ان سی، سرو موتور ،.......است که با برند باهر ارائه میگردد. در محصول لینیر گاید هم ما دارای نمایندگی STAF از تایوان هستیم.