لوازم سی ان سی باهر

9 / 10
از 700 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 5 تير 1400 |

لوازم سی ان سی باهر

امروزه در ساخت دستگاههای سی ان سی در صنعت از لوازم سی ان سی CNC فراوانی استفاده میشود. شرکت تام باهر با تکمیل محصولات لوازم سی ان سی باهر مجموعه نسبتا کاملی را فراهم آورده است.

به اختصار از لوازم سی ان سی باهر نام میبریم:

پولی تایم، بال اسکرو، پروفیل آلومینیوم، ریل و واگن (لینیر گاید)، دنده شانه ای، انرژی چین(محافظ کابل)، کوپلینگ و شفت پایه دار، شفت بدون پایه، LM و .............می باشد.

کلمه سی ان سی (CNC) در واقع مخفف Computer Numerical Contorol میباشد در واقع بیان کننده کنترل عددی توسط رایانه است. دستگاه های سی ان سی کاربردهای متفاوت دارند و مي توانند عمليات هایی مانند تراشکاری، برشکاری، سوراخ کاری و حکاکي را روي مواد مختلفي مانند سنگ، فلزات، شيشه، چوب، پلاستيک و …انجام دهند.

 

کاربردهای لوازم سی ان سی در دستگاههای سی ان سی


• استفاده جهت برش


• استفاده جهت شکل دهی


• استفاده جهت حکاکی


• استفاده جهت سایزدهی

 

در مورد هر کدام از لوازم سی ان سی باهر  شرح کوتاهی میدهیم:

پولی تایم pulley timing

پولی تایم: قطعه ایست فلزی و مقطعی از استوانه که روی سطح دوار آن، دنده به شکل مقابل تسمه تایم ایجاد شده است. با چرخش پولی تایم حول یک محور دنده های پولی، دنده های تسمه تایم را به جلو و یا عقب می راند.

 

بال اسکرو ball_screw

بال اسکرو ها شایع ترین نوع پیچ ها مورد استفاده در ماشین آلات صنعتی و ماشین آلات دقیق می باشند. عملکرد اصلی بال اسکرو این است که حرکت چرخشی را به یک حرکت خطی یا نیروی گشتاوری به رانشی، و بالعکس تبدیل می کند و از ویژگی های آنها دقت بالا، برگشت پذیری و کارایی بالا می باشد. در شرکت تام باهر برای خدمت به مشتریان گرامی درعرضه بال اسکرو دارای دو برند ثبت شده به نام بال اسکرو باهر(ساخت کشور چین) و بال اسکرو جی تن (GTEN) (ساخت کشور تایوان) می باشد.

 

پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم درصنایع مختلفی مانند صنعت ساختمانی، بدلیل خواص پروفیل آلومینیوم، موارد استفاده زیادی دارد. از مهم‌ترین فاکتورهایی پروفیل آلومینیوم که دلیل استفاده آن در صنایع می شود، وزن کم، شکل پذیری بالا، مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، هزینه کم برای نگهداری، عمرطولانی و عدم‌ نیاز به رنگ ‌کردن می‌باشد. شرکت تام باهر دارای انواع پروفیل آلومینیوم باهر میباشد.

 

ریل و واگن Linear Guide (لینیر گاید)

یکی از مهمترین مکانیزم های حرکتی لینیر گاید یا ریل و واگن می باشد. لینیر گاید جهت ساپورت بار مکانیکی جهت حرکت خطی مورد استفاده قرار می گیرد. حرکت خطی بر روی ساچمه ها یا رولر صورت می گیرد. این ساچمه ها در داخل بلوک بین ریل و بلوک از طریق یک مسیر بسته با غلتش خود امکان حرکت دقیق خطی را فراهم می کند. به علت کم بودن مقاومت اصطحکاکی در لینیر گاید، نیروی کمی جهت به حرکت در آوردن نیاز می باشد. همین ویژگی باعث می شود توان کمی برای رسیدن به سرعت بالا مصرف گردد. این ویژگی برای حرکت های رفت و برگشتی سریع بسیار مهم می باشد. لینیر گاید ها به دلیل طراحی خاصی که دارند می توانند بار های افقی و عمودی را تحمل نمایند. ماشین های با دقت های بالا و ربات ها جابجا کننده و ماشین های سی ان سی و برش و غیره از لینیر گاید ها استفاده می کنند. شرکت تام باهر با ارائه لینیر گاید با کیفیت از دو برند باهر و برند STAF (ساخت کشور تایوان) توانسته سهمی بزرگ در تامین لینیر گاید لازم بازار را داشته باشد.

 

انرژی چین Energy Chain(محافظ کابل)

انرژی چین ها در ماشین الات صنعتی بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. انرژی چین یا محافظ کابل، قطعات پليمري از جنس پلي آميد هستند كه با خاصيت ضد سايشي، توانايي حرکت رفت و برگشت به ميزان خيلي زياد، در طول محور را دارند و کمک میکند تا ميزان خمش كابل از يك مقدار مشخصی كمترنشود.

 

کوپلینگ(coupling)

کوپلینگ وسیله ای برای محور کردن موتور و شفت پمپ می باشد در حقیقت برای موتورهای سانتری فیوژ، پمپ های سانتری فیوژ، پمپ کلوز (pomp close) که شفت و موتور به صورت کسری قرار دارد توسط این قطعه متصل میباشد.

شرکت تام باهر در طی سالها تلاش و همت برای ارائه بهترین محصولات سیستم های متحرک خطی و تزریق لوازم سی ان سی به بازار جهت مصرف صنعتگران و متقاضیان گرامی توانسته چندین نمایندگی در انواع محصولات لینیر گاید و بال اسکرو را کسب نماید. علاوه بر اینکه برند باهر را ثبت نموده است.