بال اسکرو

9 / 10
از 1300 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 13 تير 1400 |

 

بال اسکرو

 بال اسکرو ها همیشه در صنعت نقش مهمی دارند مخصوصا در صنعت ماشین سازی و خودرو و صنعت ساخت ماشینهای سی ان سی و انواع ماشینهای صنعتی از قطعه ارزشمند بال اسکرو استفاده میشود. بال اسکرو یک ابزار مکانیکی برای تبدیل انواع حرکت چرخشی به حرکت خطی میباشد که البته بال اسکرو با کمترین اصطحکاک این کار را انجام میدهد و به این دلیل محبوب می باشد. شاید از نزدیک با ظاهر بال اسکرو آشنا باشید مکانیزم بال اسکرو به ساختار آن بستگی دارد که مختصر شرح میدهیم. بال اسکرو ساختمانی پیچ و مهره ایی دارد به این صورت که در بال اسکرو گوی در واقع همان مهره دربال اسکرو ست و پیچ همان شفت رزوه شده است. در واقع شفت رزوه شده به صورت مارپیچ است و مسیر حرکت ساچمه هایی را مهیا میکند که قسمت مهره یا گوی  بال اسکرو بر روی آن حرکت میکند و گوی بال اسکرو طوری ساخته شده که اجازه چرخش ساچمه ها را در درون خود میدهد و در زمانی که گوی بر روی شفت حرکت میکند ساچمه ها در داخل گوی گردش میکنند.

نکته 1: شاید بد نباشد که بگوییم بال اسکرو ها با حداقل اصطحکاک درونی خود میتوانند فعالیت کنند و بال اسکرو باعث ایجاد تلرنسهای دقیق میگردند و در جاهاییکه نیازمند دقت بالاست این قطعه مناسب است.

نکته 2:بال اسکروها علاوه بر کاهش اصطحکاک میتوانند با مقدار پیش بار کار کنند که باعث از بین بردن لقی بین ورودی و خروجی میشود که بیشتر در سیستمهای کنترل حرکت کامپیوترها نظیر ماشین ابزار سی ان سی و کاربردهای حرکت با دقت بالا میگردد.

نکته 3:شفت بال اسکروها را میتوان نورد کاری کرد، بال اسکرو نورد کاری شده دارای دقت بسیار بالا در حد دقت چند هزارم اینچ در یک فوت هستند.

نکته 4:بال اسکرو که شامل یک پیچ بلند و یک مهره یکنواخت است باعث ایجاد یک حرکت خطی در ماشینهای صنعتی مانند ماشینهای سی ان سی میگردد و بازده بالایی در مقایسه با لید اسکرو که یک سیستم حرکت خطی ساده (پیچ انتقال ساده) است را دارد.

 

بال اسکرو باهر

شرکت تام باهر در بین شرکتهای صنعتی و بازرگانی محصولات اساسی ساخت دستگاه های سی ان سی را عرضه میکند و توانسته نیاز متقاضیان را برطرف کند یکی از مهمترین لوازم سی ان سی بال اسکرو می باشد که تام باهر با داشتن دو برند باهر و جی تن در بال اسکرو توانسته با کیفیت بالا نیازهای بازار را بر طرف کند. شرکت تام باهر دارای برند ثبت شده باهر می باشد و علاوه برند باهر برند جی تن از شرکت تایوان را نیز دارا میباشد.

نحوه نصب بال اسکرو

در مورد چگونگی نصب بال اسکرو باید بگوییم که برای اینکه از بال اسکرو در عمل انتقال قدرت استفاده کنیم باید چند نکته را توجه کنیم:

1-  بال اسکرو هیچ گونه بار شعاعی را تحمل نمیکنند و نیروهای عمودی بر بال اسکرو هم توسط ریل ها مهارمیشود.

2-  کلیه بارهای وارد شده بر بال اسکرو فقط باید بر یک سر بال اسکرو مهار گردد که برای این کار دو عدد بلبرینگ جهت دار در یک طرف بال اسکرو استفاده میشود نیروهای فشاری و کششی در این نقطه مهار میگردد و طرف دوم بال اسکرو با یک بلبرینگ معمولی به صورت آزاد در طرفین می باشد.

3-  مسئله بعدی در بال اسکرو طول آن است که اگر از یک مترو شصت تا یک مترو هشتاد سانتی متر بیشتر باشد شما از سیستم مهره گردان استفاده میکنیم. در این حالت موتور روی محور متحرک و در کنار بال اسکرو قرار دارد. 

4-  در طول  پایین مهره توسط ابزار موجود در بازار به بدنه محکم میگردد.

5- در طول بلند بال اسکرو روی محور ثابت محکم شده و دوران ندارد ولی مهره بال اسکرو توسط تسمه تایم به موتور وصل میگردد و با گردش مهره متحرک به جلو و عقب حرکت میکند.

نصب بال اسکرو

در نصب بال اسکرو توجه به چند مورد دارای اهمیت است و آن نوع تراش دو انتهای بال اسکرو است به این ترتیب که برای تراش بال اسکرو باید از ابزاری استفاده کرد که مانع لنگی ناشی از دوران گردد و در زمانی که در تراشکاری بال اسکرو لنگ بزند قسمتهای سر و ته لنگ خواهد خورد و بعد از مونتاژ نیز در عملکرد دستگاه سی ان سی آشکار خواهد شد.

انواع بال اسکرو و محصولات لوازم سی ان سی در شرکت تام باهر

شرکت تام باهر دارای انواع  لوازم سی ان سی می باشد که از مهمترین آنها بال اسکرو، ریل و واگن یا لینیر گاید از دو برند باهر و لینیر گاید STAF، پولی تایم، انرژی چین(محافظ کابل)، پروفیل آلومینیوم، کوپلینگ، دنده شانه ای مورب و......می باشد. جهت کسب اطلاعات از موجودی و قیمت محصولات میتوانید با شماره تلفنهای شرکت که درسایت است با فروشگاه تماس حاصل نمایید. برای دیدن کاتالوگ محصولات از جمله کاتالوگ بال اسکرو باهر و بال اسکرو GTEN از نقشه های سه بعدی بال اسکرو ولینیر گاید هم دیدن نمایید و بهره بگیرید.