کوپلینگ با کیفیت

9 / 10
از 1000 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 |

 

کوپلینگ با کیفیت

کوپلینگ (کوپلینگ با کیفیت) در واقع قطعه ای است که به منظور متصل کردن دو شفت بهم به کار گرفته می شود. کوپلینگ بیشترین استفاده را در راه آهن ها دارد زمانی که بایستی دو ریل به هم وصل گردد.

این قطعه قادر است حرکت دورانی موتور را به شفت پمپ انتقال دهد و موجب خواهد شد تا پروانه و شفت به چرخش در بیاید. هم محور بودن موتور و کوپلینگ شفت پمپ قبل ازمتصل شدن بسیار با اهمیت است.

کوپلینگ وسیله ای برای محور کردن موتور و شفت پمپ می باشد کوپلینگ ها در حقیقت برای موتورهای سانتری فیوژ، پمپ های سانتری فیوژ، پمپ کلوز (pomp close) که شفت و موتور به صورت کسری قرار دارد، توسط کوپلینگ متصل می گردد لازم به ذکر است که در صورت عدم کیفیت کوپلینگ انتخاب شده امکان صدمه به انکودر یا موتور  وجود دارد.

همچنین کوپلینگ ها قادر هستند منتقل کردن انتقال شوک الکتریکی از یک شافت به شافت دیگر کاهش پیدا کند. کوپلینگ هاي باهر در بازار ایران جزء مدل هاي با کیفیت و مرغوب است. ماده هاي الاستیکی که درکوپلینگ ها استفاده شده است، شوک هایی که بیان کردیم جذب خواهد کرد وآن شوك ها را به دیگر قسمت ها انتقال نمی دهد.

 

کوپلینگ لاستیکی

وظیفه کوپلینگ های لاستیکی اتصال دو قطعه ی دوار به هم می باشد اما در عین حال اجازه انحرافاتی را به آنها می دهند. با انتخاب، نصب و نگهداری دقیق کوپلینگ ها می توان صرفه جویی زیادی در هزینه نگهداری و زمان خروج از کارکرد به عمل آورد.

مزایای کوپلینگ لاستیکی

  1. فراهم کردن اتصال شفت های دستگاه هایی مانند موتور و ژنراتور که به طور جداگانه ساخته شده اند و همچنین قطع ارتباط در زمان تعمیرات یا جابجایی ها
  2. فراهم کردن امکان نامیزانی شفت ها و ایجاد انعطاف پذیری مکانیکی
  3. کاهش انتقال های ناگهانی از یک شفت به دیگری
  4. محفاظت در برابر اضافه بار
  5. تغییر خواص ارتعاشی تجهیزات دوار
  6. اتصال بخش درایور
  7. انتقال توان از یک انتها به انتهای دیگر

 

کاربردهای کوپلینگ

  1. قابلیت استفاده در محل های اشتعال و انفجار
  2. موتور های صنعتی وپمپ
  3. دستگاهای تراشکاری
  4. دستگاه خردکن

 

کوپلینگ ها به انواع دسته های ذیل نیز تقسیم میگردند

 

1- کوپلینگ هاي صلب یا ریجید کوپلینگ  Rigid coupling

در حالتی که نیاز به هم راستایی دقیق محور ها باشد از کوپلینگ صلب استفاده می شود.

2-کوپلینگ انعطاف پذیرflexible coupling

کوپلینگ های انعطاف پذیر تا اندازه ای قادر به جبران نا هم راستایی ما بین شفت پمپ و الکتروموتور میباشند.

 شرکت تام باهر از سابقه بالایی در این صنعت برخوردار است که با تجهیزات مدرن و به روز و باکیفیت بالا اقدام به عرضه محصولات خود مینماید. همواره مشتریان در صنعت و بازار ما را با کیفیت و تعهد به یاد دارند. کوپلینگ باهر یکی از کالاهای با کیفیت که برای اتصال بین دو شفت به یکدیگر از آن استفاده و بهره می رود. بعنوان مثال یکی از موارد استفاده از آن در دستگاه های سی ان سی CNC است. کوپلینگ عرضه شده در شرکت تام باهر با دستگاه های جدید و مدرن و در انواع مختلف، مناسب برای استفاده در دستگاه ها و کارکرد های مختلف صنعتی از جمله ساخت دستگاههای سی ان سی و غیره استفاده می شود. شرکت تام باهر  عرضه کننده کلیه محصولات سیستمهای متحرک خطی، انواع بال اسکرو باهر و تنها نمایندگی انحصاری جی تن(GTEN) از تایوان میباشد. مشتریان گرامی برای اطلاعات فنی و دیدن نقشه های سه بعدی بال اسکرو میتوانند از سایتهای شرکت نیز بازدید نمایند، البته محصولات تام باهر دارای تنوع بالایی است و شامل :بال اسکرو، ریل و واگن، دنده شانه ای، لینیر گاید STAF، پولی تایم، پروفیل آلومینیوم، انرژی چین، کوپلینگ باهر، لوازم سی ان سی، سرو موتور، و......می باشد که با برند باهر ارائه میگردد. در محصول لینیر گاید هم ما دارای نمایندگی STAF  از تایوان هستیم.