انواع بال اسکرو

9 / 10
از 102 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 5 تير 1400 |

 

انواع بال اسکرو ها

بال اسکروها در مجموع به دو دسته اسکروهای غلتشی یا Rolling contact screw  و اسکروهای لغزشی یا sliding contact screw تقسیم میشوند که بال اسکروها در دسته غلتشی ها قرار میگیرند. تفاوت مهمی که بین پیچهای غلتشی و لغزشی وجود دارد میزان اصطکاکی است که در لغزشی ها به مراتب کمتر است.

بال اسکروها از یک پیچ هرزگرد، مهره و ساچمه ها تشکیل شده اند که وجود ساچمه ها باعث میشود هیچ تماسی بین پیچ و مهره ایجاد نشود. وقتی که مهره را در حول محور خودش میچرخانید آنوقت تا زمانی که شیارهای پیچ به طور مداوم در شکل حلزونی خود هستند، مهره در جهت محوری خود حرکت میکند به عبارت دیگربال اسکرو یک عضو مکانیکی است که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل میکند. بال اسکروها چیزی را حرکت میدهند یا نیرویی را انتقال میدهند و این یعنی نیروی چرخشی کوچکی را به نیروی رانشی قوی تبدیل میکنند. بال اسکرو باهر در شرکت بازرگانی تام باهر دارای بهترین کیفیت در تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی را دارد و نوع دوم بال اسکرو در این شرکت با توجه به نیاز بازار و توجه مشتریان بال اسکرو جی تن تایوان است که با مشاوره مهندسین فنی ماهر از شرکت تام باهر خرید خود را انجام دهید. 

انواع بال اسکرو باهر با ایجاد حرکت چرخشی بدون اصطکاک و دقیق با گشتاوری درایو پایین،دقت بالا وحرکت آرام با عمر طولانی و قابل پیش بینی اراِيه می شود. بال اسکرو باهر، گردشی بدون اصطکاک و عمر طولانی برای استفاده در کاربردهای فراگیر و مختلف ایجاد شده است.
شرکت تام باهر دارای امکانات و خدمات جدید و مدرن، با دارا بودن تیم مهندسی بسیار ماهر،در تلاشند بال اسکرو با استفاده از مواد با کیفیت به منظور بر اورده کردن و رعایت احتیاجات خاص شما ارايه دهند.
ما مفتخریم که بتوانیم اطلاعات فنی و روش درست انتخاب بال اسکرو مناسب کار شما، از طریق تماس با ما و سایتهای شرکت تام باهر ارايه دهیم.

  شرکت تام باهر از سابقه بالایی در این صنعت نیز برخوردار است که با تجهیزات مدرن و به روز باکیفیت بالا اقدام به عرضه محصولات خود مینماید. همواره مشتریان در صنعت و بازار ما را با کیفیت و تعهد به یاد دارند. کوپلینگ باهر با کیفیت که برای اتصال بین دو شفت به یکدیگر از آن استفاده و بهره می رود. بعنوان مثال یکی از موارد استفاده از آن در دستگاه های سی ان سی CNC است. کوپلینگ عرضه شده در شرکت تام باهر با دستگاه های جدید و مدرن و در انواع مختلف مناسب برای استفاده در دستگاه ها و کارکرد های مختلف و غیره استفاده می شود. شرکت تام باهر  عرضه کننده کلیه ی محصولات سیستمهای متحرک خطی، انواع بال اسکرو باهر و تنها نمایندگی انحصاری جی تن(GTEN) از تایوان میباشد. مشتریان گرامی برای اطلاعات فنی و دیدن نقشه های سه بعدی بال اسکرو میتوانند از سایتهای شرکت نیز بازدید نمایید، البته محصولات تام باهر دارای تنوع بالایی است و شامل :بال اسکرو، ریل و واگن، دنده شانه ای، لینیر گاید STAF، پولی تایم، پروفیل آلومینیوم، انرژی چین، کوپلینگ باهر، لوازم سی ان سی،.......است که با برند باهر ارائه میگردد. در محصول لینیر گاید هم ما دارای نمایندگی STAF  از تایوان هستیم.

ویژگی های بال اسکرو باهر

مزایای بسیار زیادی در استفاده از بال اسکرو باهر وجود دارد، مثل راندمان بالا، برگشت پذیری و سختی بالا و بسیاری از مزایای دیگر. در بال اسکرو ساچمه ها بین مهره و اسپیندل،به دلیل اصطکاک لغزشی در پیچ معمولی، برای ایجاد حرکت چرخشی قرار داده شده اند. بال اسکرو ها به دلیل حرکت چرخشی بین مهره و پیچ می توانند به راندمان بالای 90% دست یابند. بنابراین نیاز به نیروی گشتاوری تقریبا یک سوم پیچ معمولی می باشد. کارایی مکانیکی بال اسکرو ها بسیار بیشتر از پیچ های معمولی است.
بال اسکرو باهر سطح شیار و مسیر ساچمه ها بسیار کامل و عالی می باشد که سطح اصطکاک بین ساچمه ها و مسیر ساچمه ها را کاهش می دهد.

نیروی اصطحکاک در بال اسکرو

با بهتر قرار گرفتن ساچمه های فلزی بین شفت بال اسکرو و مهره حرکت خطی هم بهتر انجام میشود. در واقع با گذر زمان در اثراصطحکاک ممکن است این جاگیری ساچمه ها در بین شیارها از حالت ایده آل خود خارج شود بنابراین بحث نیروی اصطکاک مسئله مهمی است که با یک مثال به تشریح بهتر آن پرداخته میشود.

وقتی شما یک جعبه را روی زمین حرکت میدهید این جعبه هرگز با یک نیروی کم حرکت نمیکند و باید تا حد معینی نیروی وارده به آن را افزایش دهید که این حد معین همان نیروی اصطکاک دینامیکی است و به محض اینکه نیروی دینامیکی را وارد کنید جعبه شروع به حرکت کردن میکند. در این حالت که جعبه روی زمین است تفاوت بین نیروی استاتیکی و دینامیکی زیاد است و طبیعی است که هر چه جعبه سنگین تر باشد این تفاوت بیشتر هم میشود و این حالت همان sliding contact screw میباشد ولی اگر از حالت Rolling contact screw استفاده کنید یعنی چند عدد ساچمه زیر جعبه بگذارید آنوقت نیروی بسیار کمتری برای حرکت دادن جعبه نیاز دارید و فاصله بین نیروی استاتیکی و دینامیکی بسیار کمتر میشود و بال اسکروها همین حالت Rolling contact screw را دارند.

اجزای گردشی در بال اسکروها

در بلبرینگ های ساچمه گرد ساچمه ها فقط در شیار دایره ای لغزش میکنند پس برای ساچمه ها هیچ راهی برای خروج از بلبرینگ نیست. با این حال در بال اسکرو ها تا زمانی که شیارها به حالت حلزونی خود هستند ساچمه ها در آن شیارها می غلتند و ممکن است از مهره هم خارج شوند اگرچه آنها در نقطه معینی که در واقع استراحتگاه میباشد متوقف میشوند که این توقف کمک میکند تا ساچمه ها دچار تنش حرارتی نشوند. در ادامه بعد از توقف کوتاه باید مسیر حرکتی آنها با هادی تغییر کند و یکی پس از دیگری به نقطه شروع خود بازگردند و این اجزای گردشی همین نقش را ایفا میکنند. این اجزای گردشی را Recirculation parts میگویند.