مهره بال اسکرو Ball Nut

9 / 10
از 327 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 3 مرداد 1400 |

مهره بال اسکرو  Ball Nut


مهره بال اسکرو Ball Nut یکی از اجزای سیستم متحرک خطی می باشد که بر روی پیچ بال اسکرو نصب می شود.


نصب مهره بر روی پیچ بال اسکرو


هر مهره بال اسکرو Ball Nut پیش از نصب بر روی پیچ در کارخانه، با توپ ها (ساچمه ها)به طورکامل مونتاژ و بارگیری میشوند. توپها توسط یک میله یا شفت بدون شیار در جای خود نگه داشته می شوند.


احتیاط:اگر میله از روی مهره بر داشته شود، حتی بدون چرخاندن مهره، توپ ها از مهره خارج می شوند و نیاز به بارگیری مجدد دارند.

 

روش A: نصب مهره بال اسکرو بدون بارگیری بر روی بال اسکرو


برای انتقال مهره Ball Nut بر روی پیچ به صورت زیر عمل کنید:
1. نگهدارنده موجود بر روی مهره از میله جدا شود. انتهای سر میله مهره بال اسکرو به سر پیچ محکم نصب شود و اطمینان حاصل کنید که انتهای میله مهره در مرکز انتهای شفت پیچ قرار گیرد.

نصب مهره بال اسکرو
2. مهره را بر روی پیچ سرمی دهیم و بعد آن را می چرخانیم تا زمانی که احساس کنیم توپ ها داخل شیار پیچ قرار گرفته اند. سپس مهره Ball Nut را با شیار پیچ می چرخانیم تا به طور کامل و درست، انتهای شفت پیچ در تعادل با محور مهره قرار گیرد.

نصب مهره بال اسکرو

3.میله مهره را جدا می کنیم.

نصب مهره بال اسکرو
برای انتقال مهره به میله، این مراحل را بالعکس انجام می دهیم.


احتیاط: به منظور جلوگیری از لغزش مهره در انتها، زمانی که بر روی شیار پیچ نصب و بارگذاری می شود باید بسیار مراقب بود. توقف های موقت با قرار دادن نوار یا تسمه در اطراف شیارهای پیچ در هر انتها ایجاد می شود. اطمینان حاصل کنید که نوار و هر باقی مانده دیگر، پس از آنکه اجزای بال اسکرو نصب شدن، از سیستم جدا شوند.

دلایل اصلی برای پیش بارگذاری بال اسکرو:

1-از بین بردن جهش

2-پس زنی و رسیدن به حداکثر سختی سیستم 

پیش بار گذاری برای واحد هایی که جنبه جبران اسپرینگ را دارند باید در هر زمان ممکن در حین عملکرد طبیعی بیش از حد ایجاد شوند. سازگاری بیش از حد به طور معمول در عمر مفید لازم نیست. 

انتقال مهره از شفت


مهره های دوتایی بر روی شفت های بدون شیار قرار می گیرند. باید مراقب بود که هیچ کدام از بلبرینگ ها یا خمیدگی موجود بین شیار ها زمانی که توپ درون مهره و پیچ می چرخد، از دست نروند.

روش B:نصب مهره بال اسکرو Ball Nut با بارگیری بر روی بال اسکرو با استفاده از روش شکاف


برای نصب مهره های دوتایی از روش شکاف یا GAP استفاده می شود.


نصب مهره بال اسکرو
مهره های بال اسکرو Ball Nut از شفت یا میله بدون پیش بارگزاری انتقال می یابند. قبل از بار گذاری این مهره ها، شیار های اتصالی، واشر های اسپرینگ، سطح برینگ مهره و شیار های پیچ روغن کاری شوند. اطمینان حاصل کنید که لوله بازگشت توپ هر دو مهره در یک راستا باشند. زمانی که مهره ها می خواهند آزاد شوند، مطمئن شوید زبانه های اتصال با شیار مهره بال اسکرو تنظیم شوند. جایگاه مهره بال اسکرو وسط پیچ بال اسکرو می باشد. برای جلوگیری از خروج مهره از پیچ، نگهدارنده هایی را بر روی پیچ قرار داده شده، با لوله های بازگشت توپ به سمت بالا، پیچ مهره را در برابر واشر اسپرینگ به علاوه 1/4 چرخش، بسته می شود. پیچ در هر دو طرف و چندین بار چرخش می کند در حالی که مهره توسط سیستم بازگشت مهره، در جای خود می ماند. همچنان برای بستن شیار مهره Ball Nut توسط شیار یا کانال قفل کننده با شکافی حدود 0.75 میلی متر، در نتیجه پیش بار گزاری به دست می آید. چندین بار پیچ را درهر دو جهت و روان بودن آن را چک کنید. اطمینان حاصل کنید که اتصال واشر اسپرینگ برقرار شده است و از هیچ طرفی بیرون نمی آید. در صورت لزوم برای اتصال به سیستم کوپلینگ از پلاستیک یا برنج استفاده کنید. با ضربه آرام در صورت لزوم نیروی گشتاوری و وسط بودن شکاف، مجدد بررسی شود. نیروی گشتاوری با چرخش پیچ توسط یک آچار پیچشی بررسی شود. مطمئنا شیارهای مهره با ثابت بودن پیچ، میسر می شود.

 

روش C: نصب مهره بال اسکرو با بارگیری بر روی پیچ بال اسکرو با استفاده از روش پیچ و چرخش


برای بارگذاری مهره های Ball Nut دوتایی از روش چرخش turn استفاده می شود

مهره قفل شو یا ضامن دار را در پشت مهره شیار v قرار می دهیم تا زمانی که بر مهره سوار شود، جلو مهره را بر روی پیچ می چرخانیم. قرار دادن زبانه لوله در مقابل مهره با نصب اسپرینگ های جهت دار.

نصب مهره بال اسکرو

نصب مهره بال اسکرو


 شیارهای پشت مهره (انتهای مهره قفل شو یا ضامن دار)درون زبانه های لوله نصب شده و جلوی مهره را بر روی پیچ می چرخانیم. هر دو مهره را به عنوان یک مجموعه با زبانه ها که به منظور جدا نشدن و جدا نچرخیدن دو مهره است، می چرخانیم. لوله های بازگشت دو مهره بایستی با یکدیگر در یک راستا باشند. مهره تنظیم کننده در این مرحله باید آزاد باشد. با دست مهره قفل شو را تا زمانی که تمام اجزای آزاد خارج شوند، می چرخانیم. در این مرحله چرخش بیشتر باعث فشرده شدن اسپرینگ ها وتنظیم کردن نیرو می شود.

نصب مهره بال اسکرو


اجزا


انتقال جلوی مهره، با اتصالات فلنج، درون بال اسکرو: سپس یه اینتر که توضیح در خط پایین باشد. مهره باید به اندازه کافی بر روی پیچ بچرخد تا زمانی که میله جدا می شود، بلبرینگ ها از مهره Ball Nut جدا نشوند. اغلب بال اسکرو هایی که در بازار عرضه می شوند، مهره بال اسکرو بر روی انها نصب می باشد و احتیاج به نصب ندارند.

نصب مهره بال اسکرو
مهره بال اسکرو جی تن GTEN تایوان یکی معتبرترین برندهای تایوان می باشد، شرکت تام باهر نمایندگی انحصاری GTEN در ایران است و همچنین شما میتوانید جهت خرید مهره بال اسکرو باهر که یکی از با کیفیت ترین محصولات و در بازار صنعت و مصرف کنندگان آن می باشد، از شرکت تام باهر  و با برند ثبت شده باهر می باشد، تهیه کنید.


مهره بال اسکرو باهر

مهره بال اسکرو جی تن GTEN تایوان