شفت هارد کروم باهر

9 / 10
از 1400 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 |

 

شفت هارد کروم باهر

تام باهر وارد کننده شفت هارد کروم باهر، شفت پایه دار، شفت بدون پایه ومدل LM است که در تعریف شفت باید گفت شفت یک قطعه بلند از جنس فلز است که معمولاً به صورت مقطع در یک موتور یا دستگاه است که قدرت یا حرکت را به قسمت دیگری از دستگاه منتقل می کند و برای انتقال حرکت چرخشی و گشتاور از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می شوند. در تام باهر شفت در سه مدل شفت پایه دار و شفت بدون پایه و مدل LM موجود میباشد. البته وسعت محصولات تام باهر جهت آشنایی متقاضیان شرح داده میشود .
در تام باهر ما انواع لوازم سی ان سی را دارا هستیم از جمله بال اسکرو از دو برند باهر(BAHER) و جی تن(GTEN) تایوان ،لینیر گاید (ریل و واگن) STAF، انواع پروفیل آلومینیوم، کوپلینگ، شفت پایه دار، شفت بدون پایه باهر، پولی تایم باهر، انرژی چین (Energy Chain) ، دنده شانه ای باهر و گامبینی (GAMBINI) از ایتالیا، شفت هارد کروم، سرو موتور و.... میباشد.


شفت یا شافت عضو دورانی یا رفت و برگشتی است که برای انتقال نیرو خروجی گیربکس های صنعتی و گشتاور بکار می‌رود و تحت تاثیر نیروی پیچشی و خمش قرار دارد.
در واقع شفت به یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ ترین عناصر در مهندسی مکانیک که هم در ابزار و ماشین‌آلات تولیدی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، نامیده میشود.
قبل از معرفی شفت‌ها به بیان تفاوت آن با محور خواهیم پرداخت و با برخی از مشخصاتشان بیشتر آشنا می شویم:


- از نظر ظاهری، یک شفت و یک محور شبیه به یک میله هستند که در اندازه‌های مختلف به صورت‌های گوناگون تولید می‌گردند. بسته به نوع محصول و کاربردی که برای آن در نظر گرفته می‌شود سایز و نوع آن‌ها متفاوت می‌باشد. این شباهت ظاهری شاید در برخی از مواقع سبب شود اصطلاح شفت و محور مترادف یکدیگر قرار گیرند، اما باید گفت که این دو در عرصه صنعت، از ویژگی‌های مختلفی برخوردار هستند. محورها گشتاور را منتقل نمی‌کنند و صرفاً پشتیبانی از قسمت‌های چرخان یا دارای نوسان را فراهم می‌کنند. درحالیکه هدف از قرار دادن شفت، ایجاد توانایی برای دستگاه یا محصول تولید شده در جهت انجام هرچه بهتر انتقال گشتاور و پشتیبانی از قطعات چرخشی است.

رابطه نوع کاربرد با جنس شفت :

مهم‌ ترین نکته‌ای که بر جنس شفت موثر خواهد بود  کاربرد آن است. کاربرد مشخص می‌کند که جنس شفت باید از چه میزان استحکام، سختی و انعطاف‌پذیری برخوردار باشد؛ به طور معمول برای ساخت شفت از فولاد و آلیاژهای مختلف آن استفاده می‌گردد که بنا بر نوع کاربرد، چندین مرحله سخت‌کاری می‌شوند.
با توجه به این مورد یکی از بیشترین موارد استفاده از این قطعات در صنعت، در طراحی و تولید انواع موتورهای الکتریکی است.

مشخصات دو نوع شفت :

• شفت توپر (Solid Shaft)
• شفت توخالی (هالوشفت Hollow Shaft)

- شفت توپر(Solid Shaft): یک نوع شفت که همه‌ ما بدون اطلاعات فنی هم با کمی دقت در وسایلی که روزانه با آن‌ها سروکار داریم، می‌توانیم این نوع از شفت‌ها را ببینیم؛ مثلاً در لوازم خانگی در ساختار موتور پنکه‌ها، موتور دستگاه‌های آسیاب به کار میرود.

- شفت توخالی(هالوشفت Hollow Shaft): امروزه با پیشرفته شدن محاسبات از مدل شفت‌‌های توخالی یا هالو شفت‌ها می‌توان در کاربردهای گسترده‌تری استفاده کرد؛ ساختمان ظاهری این مدل از شفت‌ها در مقایسه باشفت توپر، خالی می‌باشد.

انواع شفت

 شفت‌های ثابت برای سوار کردن چرخ دنده‌ها، کلاچ‌ها، چرخ زنجیر، پولی ها و دسته لنگ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع شفت از لحاظ جنس

1-شافت فولادی صیقلی

این محصول در واقع همان شفت آهنی به صورت میلگرد فولادی می باشد. معمولا جنس این محصولات از کربن بوده و در صنایع تولید قطعات مکانیکی، خودرو اتومبیل و… مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات در جنس های چون آلومینیومی، استیل، برنج، فولادی و… تولید و به بازار عرضه می شود.

2-شافت هارد

شفت سخت یا هارد همان شفت فلزی بوده که لایه ای از جنس کروم بر روی سطح آن پوشانده شده باشد. این کار به جهت افزایش مقاومت فلز در برابر عوامل محیطی مرطوب و… در گذر زمان انجام می گیرد. کاربرد شافت هارد اغلب در دستگاه های پرینتر سه بعدی و دستگاه های سی ان سی (cnc) می باشد.

3-شافت هارد کروم

شفت سخت یا هارد کروم نیز همان شافت فولادی از نوع فولاد ck45 پوشیده شده از کروم می باشد که مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. هارد کروم ها در دو نوع معمولی و سخت، با قطر های تا ۲۰۰ میلی متر و در طول های ۶ و ۷ میلی متر تولید و به بازار عرضه می شوند. شافت هارد کروم معمولی را اغلب در ساخت جک هیدرولیک که در صنایع خودروسازی، وسایل کشاورزی و صنایع چوبی مورد استفاده قرار می گیرد، کاربرد دارد. توجه فرمائید قطر لایه ی کروم پوشانده شده این محصول برابر با ۵۰ میکرون بوده که مقاومت خوبی در برابر رطوبت، خمیدگی، فرسایش و خوردگی دارد. قیمت شفت هارد کروم را از همکاران ما در بخش فروش تام باهر بخواهید. در شرکت تام باهر با ارتباط تلفنی با کادر فنی و مهندسین فروشگاه میتوانید خریدی مناسب و با کیفیت داشته باشید و از سایتهای تام باهر نیز دیدن نمایید. در ضمن اطلاعات تماس در سایت تام باهر در دسترس می باشد.

عوامل موثر بر قیمت شفت هارد کروم

عوامل زیادی از قبیل نوع فولاد و میزان قطر پوشش شافت بر روی قیمت این محصول تاثیر گذار است. به عنوان مثال تولید این محصول از مس و آلومینیوم امکان پذیر است به علاوه که پوشش های این محصول را از قطر پانزده میکرون تا بیست میلیمتر تولید می کنند که این دو عامل تاثیر بسیاری بر قیمت آن دارد. نا گفته نماند جنس فولاد شفت و میزان پوشش آن رابطه مستقیمی با نوع مصرف متقاضی خواهد داشت.

موارد کاربرد شفت هارد کروم معمولی:

شافت هارد کروم معمولی در جک هیدرولیک  بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
جک هیدرولیک ماشین آلات بسته بندی، جک هیدرولیک صنایع چوب، جک هیدرولیک ادوات کشاورزی، جک هیدرولیک ماشین آلات راهسازی، جک هیدرولیک کالابر هیدرولیک، جک هیدرولیک صنایع فولاد سازی، جک هیدرولیک صنایع خودرو و غیره…
شافت هارد کروم معمولی به صورت برشی و شاخه در فروشگاه های مربوطه عرضه می‌شود.
شفت هارد کروم در بسیاری از صنایع بدون هیچ تغییر رنگی استفاده می شود زیرا کروم فلزی براق است که برای استفاده از آن، نیازی به تغییر رنگ نیست، به ویژه که ضد زنگ هست و به لایه روکش احتیاجی ندارد و هیچ گاه در اثر اکسایش سیاه نمی شود.

همانطور که در قسمت قبل بیان کردیم، شافت کروم از دو جز تشکیل می شود. لایه داخلی میلگرد از جنس انواع آهن و لایه رویی که در نقش محافظ لایه داخلی است، از جنس کروم است. نام فعالیتی که در ساخت این نوع از شافت هارد کروم ها انجام می شود، اینداکشن (induction) یا القا است.

تام باهر وارد کننده ریل و واگن