خرید کوپلینگ باهر

9 / 10
از 1400 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 |

 

 

خرید کوپلینگ باهر

 

جهت خرید انواع کوپلینگ باهر می باشد از طریق سایتهای تام باهر و فروشگاه شرکت تام باهر میتوان اقدام کرد. شرکت تام باهر یکی از مجموعه شرکت های وارد کننده وعرضه کننده لوازم سی ان سی (CNC) و سیستم های متحرک خطی است. کوپلینگهای برند باهر غالبا از نوع کوپلینگ آلومینیومی می باشد.

 

شرکت تام باهر دارای انواع لوازم سی ان سی می باشد در بعضی محصولات توانسته نمایندگی برندهای مطرح را هم بگیرد و بر این اساس در بال اسکرو دارای نمایندگی در برند GTEN (بال اسکرو) می باشد. مجموعه ای از لوازم سی ان سی عبارتند از پولی تایم، دنده شانه ای، ریل و واگن (لینیر گاید)، بال اسکرو باهر، سرو موتور، انرژی چین باهر(Energy Chain)، پروفیل آلومینیوم و کوپلینگ …. می باشد که تمام محصولات تام باهر با برند باهر ثبت شده است. قیمت کوپلینگ بستگی به مدل ها و قطر شفت و ابعاد محصول دارد، قیمت کوپلینگ در تام باهر در مناسبترین حد خود عرضه میگردد که غالبا برای خرید کوپلینگ و کسب اطلاعات کامل در مورد محصولات می توانید به سایت های شرکت تام باهر مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را با توجه به نوع و ابعاد کوپلینگ انتخاب و سفارش دهید.

 

چگونگی کارکرد کوپلینگ

 

کوپلینگ ها برای محور کردن موتور و شفت پمپ به کار می رود. کوپلینگ ها از دسته سیستم های انتقال  قدرت می باشند که توانایی انتقال گشتاور از شفت ماشین محرک به متحرک را دارا می باشند. مسئولیت کوپلینگ ها  انتقال سرعت، گشتاور و پمپ از یک محور محرک به شفت یا محور متحرک را می باشد. در واقع حرکت دورانی موتور به شفت پمپ را انتقال داده که منجر به چرخش شفت و پروانه می شود. ما می توانیم با نگهداری، نصب و انتخاب صحیح  در اتلاف وقت و همچنین در مخارج تعمیرات آن  صرفه جویی کنیم. کوپلینگ ها در زمان کارکرد خود اجازه جدا شدن به شفت ها را نداده در صورتی که کوپلینگ های محدود کننده گشتاور در مواقعی که میزان گشتاور از حد مجاز خود بالاتر رود، سبب لغزش و یا جدایی می شود. کوپلینگ های شفت توانایی محافظت در برابر اضافه بار، امکان اتصال به بخش درایور، امکان انعطاف پذیری مکانیکی، قابلیت انتقال توان از یک انتها به انتهای دیگر و ...  دارند، همه این موارد از کاربرد های کوپلینگ شفت در ماشین آلات صنعتی می باشد.

 

 

کوپلینگ ها در دو نوع کلی صلب و انعطاف پذیر دسته بندی می شوند ˸

 

کوپلینگ صلب˸ جهت اتصال دو سیستم جداگانه برای نمونه یک ژنراتور، موتور و یا در جهت اتصال در یک سیستم  استفاده می شود. کوپلینگ های صلب که از قطعات جزئی ماشین ها می باشند، توانایی انتقال حرکت و توان از انتهای یک محور به محور دیگر را دارند. یک کوپلینگ صلب  امکان اضافه  شدن در بین شفت ها را داشته و همچنین برای کم کردن شوک و سایش در محل اتصال شفت ها  این کوپلینگ های صلب کاربرد دارند. 

 

انواع کوپلینگ صلب ˸

 

● کوپلینگ گیره ای

● کوپلینگ فلنچی

● کوپلینگ غلافی

 

کوپلینگ انعطاف پذیر ˸ کوپلینگ های انعطاف پذیر قابلیت برطرف کردن نامیزانیها را داشته،  نوسانات را خنثی کرده، بر فرکانس طبیعی سیستم تاثیر گذاشته و همچنین سبب جا به جایی و انتقال گشتاور از محرک به متحرک می شود.

 

انواع کوپلینگ انعطاف پذیر ˸

 

● کوپلینگ دنده ای

● کوپلینگ اولدهام

● کوپلینگ هیرت

● کوپلینگ شبکه ای

● کوپلینگ سیالی

● کوپلینگ دیسکی

● کوپلینگ دیافراگمی

● اتصال یونیورسال

● کوپلینگ میله ای

● کوپلینگ مغناطیسی

● کوپلینگ سرعت ثابت

● کوپلینگ فلنچی بوش پین

 

کوپلینگ در شرکت تام باهر

 

شرکت تام باهر وارد کننده وعرضه کننده انواع  محصولات و لوازم  سی ان سی (CNC)  شامل˸ بال اسکرو، بال بوش، سروموتور، پولی تایم، پروفیل آلومینیوم (شامل پروفیل آلومینیوم شیاردار ) ̨  انواع شفت (شفت پایه دار ̸  LM ̸  شفت بدون پایه) ریل و واگن، دنده شانه ای ( دنده شانه ای مورب )، کوپلینگ، انرژی چین (انرژی گاید) یا ( محافظ کابل)، لوازم سی ان سی (CNC ) می باشد که تحت عنوان برند باهر ارائه میگردد. شرکت تام باهر دارنده تنها نمایندگی برند GTEN از(تایوان) / نمایندگی انحصاری برند GAMBINI (دنده شانه ای ) از کشور ایتالیا می باشد. مشتریان عزیز برای سفارش محصولات و نیز جهت مشاوره با مهندسین و کارشناسان فنی ما در این زمینه می توانند با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایند.

 

نمونه های دیگری از کوپلینگ های انعطاف پذیر ˸

 

● کوپلینگ زنجیر غلطکی

● کوپلینگ اشمیت

● کوپلینگ الاستومری

● کوپلینگ آکاردئونی

● کوپلینگ عنکبوتی یا آرواره ای

● کوپلینگ دونات

● کوپلینگ جیسلینگر

 

علل خرابی کوپلینگ ها ˸

 

1 -  گزینش کوپلینگ نامناسب

2 -  نصب نادرست

3 -  استفاده بیش از حد آن

 

انواع انحراف در کوپلینگ ها ˸

1 )  انحراف محوری

2) انحراف زاویه ای

3 ) انحراف مختلط

 

دلایل خرابی احتمالی کوپلینگ ها ˸

● ارتعاشات بالا

● اختلال در آب بند ها که در مواقع تراوش روغن و یا آلودگی متوجه آن می شویم .

● نویز های بیش از حد

 

بررسی کردن بالانس کوپلینگ ˸

 

این کار بسیار پر هزینه و زمان بر است و فقط زمانی انجام می پذیرد که این مقدار هزینه برای سازندگان ماشین آلات توجیه پذیر باشد. معمولا کوپلینگ ها در کارخانجات قبل از حمل  بالانس می شوند، اما در بعضی مواقع در هنگام کارکرد از بالانس خارج می شوند.