خرید ریل و واگن(لینیر گاید)

9 / 10
از 600 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 |

 

خرید ریل و واگن(لینیر گاید)

 

مهم ترین خصوصیات برای خرید یک ریل و واگن (لینیر گاید) باهر مناسب : شرکت های زیادی در سراسر دنیا هستند که اقدام به تولید و عرضه انواع متنوع ریل واگن به منظور استفاده در صنایع مختلف می کنند. این ما هستیم که باید مناسب ترین ریل و واگن برای استفاده در کار خود را از بین گزینه های موجود در بازار انتخاب کنیم.

انتخاب ریل واگنی خطی مناسب

1- شناخت شرایط که شامل نوع تجهیزات و دستگاه، محدودیت مکان، دقت مورد نیاز، سختی کار،طول جابجایی، مقدار و جهت بار حمل شونده، شتاب و سرعت حرکت، شرایط محیطی
2- انتخاب نوع و سری ریل واگنی خطی با استفاده از انواع موجود در فروشگاه و بازار
3- انتخاب دقت قابل دست یابی توسط ریل واگنی
4- انتخاب اندازه طول و عرض ریل واگنی و تعداد واگن
5- محاسبه بیشترین بار قابل حمل توسط واگن

ریل و واگن (لینیر گاید)

ریل و واگن (Linear Guide) مکانیزم حرکتی مهمی به منظور پشتیبانی بار مکانیکی برای هدایت حرکت خطی است.
ریل ها معمولا از جنس فولاد ضد زنگ با روکش کروم تولید می شوند و بعد از ریخته گری و فرزکاری به کمک سنگ‌ زنی دقیق و سپس پولیش کاری به درجه کیفیت مطلوب می رسند. آب بندی مناسب یکی از ضروریات می باشد.
واگن ها نیز از اجزای پلاستیکی مختلف درست شده اند و باید از باز کردن غیر ضروری آن ها خود داری کرد. همیشه نظافت آن ها را رعایت و از ورود اجسام خارجی و آلودگی به آن ها جلوگیری به عمل آورد.

مزیت های ریل و واگن

1. طول عمر زیاد با دقت حرکتی بالا: روغنکاری کم موجب فرسایش بین سطوح می شود،ودقت حرکت کم می شود. در مقابل، تماس روی سطوح روان، فرسایش بسیار کمی دارد. بنابراین، ماشین میتواند به طول عمر بالاتر به همراه حرکت با دقت بیشتری دست پیدا کند.


2. دقت بالای موقعیت مکانی: زمانی که یک بار به کمک یک ریل واگنی خطی جابجا می شود، اصطکاک تماسی بین بار و سطح، روی سطح غلتان است. ضریب اصطکاک تنها یک پنجاهم تماس سنتی است و تفاوت میان ضریب اصطکاک استاتیک و دینامیک کوچک است. بنابراین، مادامی که بار در حرکت است، هیچگونه لغزشی وجود نخواهد داشت.


3. امکان حرکت سریع با نیروی رانندگی کم: به دلیل اینکه ریل واگنی خطی ضریب مقاومتی بسیار کمی دارد، تنها نیروی رانش کمی برای حرکت بار مورد نیاز است. در نتیجه نیروی بیشتری، به خصوص در قسمت های حرکتی سیستم ذخیره می شود.


4. ظرفیت بار برابر در همه جهات: با این طراحی منحصر به فرد، ریل واگن خطی میتوانند بار را چه در جهت عمودی و چه افقی جا به جا کنند. اسلاید های خطی قدیمی تنها میتوانند بار های کوچک را در جهت های موازی با سطح تماس بردارند و در این حالت بی دقت تر نیز عمل می کنند.


5. نصب آسان: نصب یک ریل واگنی خطی بسیار آسان است. ساییدن یا تراشیدن سطح ماشین برای بدست آوردن سطحی صاف و کاملا موازی و دنبال کردن دستورالعمل نصب و سفت کردن پیچ ها در گشتاور مخصوصشان میتواند به یک حرکت خطی بسیار دقیق منجر شود.


6. روغن کاری آسان: در سیستم اسلایدی قدیمی، روغن کاری ناکافی میتواند موجب فرسایش روی سطح تماس گردد. همچنین، روغن کاری کافی سطح تماس، به دلیل اینکه پیدا کردن نقطه مناسب برای روغن کاری سخت است، کاری بسیار مشکل است. با یک ریل واگنی حرکت خطی، گریس کاری از طریق گریس خورهای روی بلوک یا واگن، بسیار آسان است. هم چنین، استفاده از سیستم مرکزی روغن کاری به کمک پمپاژ روغن از طریق اتصال پمپاژ نیز، امکان پذیر است.


7. قابلیت تعویض: بر خلاف بسیاری دیگر از ریل واگن های قدیمی، این ریل واگن ها به راحتی قابلیت تعویض واگن را دارند. فقط باید این عمل بسیار دقیق صورت پذیرد و از دستورالعمل خاص خودش استفاده کند.

ریل و واگن باهر

برای خرید ریل و واگن باهر و دیگر محصولات سی ان سی(CNC) می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان بخش فروش ما شما را در زمینه قیمت و موجودی محصولات راهنمایی کنند.
محصولات سی ان سی شامل: بال اسکرو (ball screw)، کوپلینگ، پولی تایم (PulleyTiming)، پروفیل آلومینیوم، یاتاقان بال اسکرو، دنده شانه ای مورب، انرژی چین(محافظ کابل) و بال بوش و لوازم سی ان سی، سرو موتور و شفت (shaft) و......می باشد.
شرکت تام باهر با داشتن تمام لوازم سی ان سی دارای مجموعه محصولات نسبتا کامل ساخت دستگاههای سی ان سی می باشد. شرکت تام باهر نیز چند برند لینیر گاید عرضه میکند. تام باهر توانسته برند باهر شرکت را ثبت نماید وریل و واگن(لینیر گاید) باهر را در اختیار مشتریان قرار دهد و علاوه بر آن نمایندگی STAF از تایوان را کسب نماید. لینیر گایدSTAF از برندهای معروف تایوانی در ایران است که شرکت تام باهر کسب نموده است.