انرژی چین (Energy Chain)

9 / 10
از 1200 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 3 مرداد 1400 |

انرژی چین (Energy Chain)

انرژی چین Energy Chain که با نام های مختلفی در بازار شناخته شده است از جمله انرژی گايد، محافظ کابل، cable carrier، انرژی چین ها در ماشین الات صنعتی بسیار مورد استفاده قرار میگیرند.

انرژی چین یا محافظ کابل، قطعات پليمري از جنس پلي آميد هستند كه با خاصيت ضد سايشي، توانايي حرکت رفت و برگشت به ميزان خيلي زياد، در طول محور را دارند و کمک میکند تا ميزان خمش كابل از يك مقدار مشخصی كمتر نگردد.


وظيفه اصلي انرژي چين

درمواقعی که كابل به دفعات از يك نقطه به چپ و راست خم شود، بعد از چند بار تکرار حركت سيمهاي داخلي تحت كشش قطع مي شوند. در صورتيكه اگر كابل(cable)، حول يك دايره خم و راست شود زمان قطع شدن به تعويق مي افتد.
از جمله وظايف ديگر انرژی چین ها حفاظت از كابل در برابر برخورد اشياء و يا قطعات با سيم ها و كابل ها است، به طوری که از برخورد کابل و ایجاد جرقه جلوگیری می کنند.

چند نكته مورد توجه درخرید انرژی چينEnergy chain

1. به دست آوردن طول انرژی چین کار ساده ای است، که از این روش محاسبه میشود : نصف طول حركت به علاوه طول منحنی حركت به علاوه يه مقدار خيلی كم. 
2. كابل ها بايد در كف انرژی چين ها بطور منظم در كنار يكديگر قرار بگيرند.

3.کابل ها نباید روی هم باشند زیرا مانع خمش انرژی چین ها می شوند که همین مورد باعث ایجاد مشکل و قطع و وصل شدن دستگاه می شود.

4.باید از محافظ کابل مناسب با اندازه کار خودمان استفاده کنیم. 

5.با توجه به کارکرد دستگاههای صنعتی، میتوانید از انرژی چین های مناسب با کارکرد مناسب دستگاه استفاده کرد، به طور مثال : مدل انرژی چين دستگاه هوا برش با انرژی چين دستگاه چوب فرق مي كند.

از دیگر علل تنوع در آنها سرعت حركت می باشد که باعث میشود تا صاحبان صنعت ترجیح دهند تا از انواع مختلف آن استفاده کنند.

بعضی از انرژی گايدها قابليت حركت تا سرعت 10 متر بر ثانيه و بيشتر را دارند اما بعضي از آنها با سرعت 5 متر بر ثانيه در عرض دو دقيقه از هم متلاشی می شوند. با توجه به نوع کاربرد می توان از انرژی گاید ها در کاربرد های مختلف نیز استفاده کرد، ديده شده كه براي انتقال لوله آب هم از انرژی چين استفاده شده است. انتقال لوله گاز و اكسيژن، لوله های روغنكاری، لوله های پنوماتيك بادی و … شرکت تام باهر عرضه کننده انرژی چین باهر با کیفیت و قیمت مناسب برای متقاضیان گرامی می باشد.

نکاتی در مورد انرژی چینEnergy chain

_جهت محافظت از کابل ها در برابر تعدد خمش و بازشوندگی ناشی از حرکت محورها در دستگاهها از انرژی گاید استفاده می شود.
_خمیدگی آنها باعث می شود به کابلها آسیب نرسیده و موجب قطعی کابلها نشود.
_سعی نمایید کابل های قدرت از کابل های انکودر و دیتا فاصله داشته باشند. بین این دو می توان کابل های میکرو سوییچ ها را قرارداد.