دستگاه cnc چوب چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 20 خرداد 1400 |

لوازم سی ان سی 

 

 

 

 

 

 

 

دستگاه CNC چوب چیست ؟

ماشین برنامه پذیر از کامپیوتر یا (CNC) یا کنترل عددی کامپیوتری  یک دستگاه برش  کنترل شده توسط کامپیوتر است که برای برش مواد مختلف سخت مانند چوب، کامپوزیت، آلومینیوم، فولاد، پلاستیک و فوم و ام دی اف، MDF  استفاده می شود. آنها همچنین می توانند برش و اشکال را ایجاد کنند.

روتر چوبی CNC یک ابزار روتاری CNCاست که اشیا را از چوب تولید می کند. CNC برای کنترل عددی کامپیوتر استفاده می شود. CNC بر روی سیستم مختصات دکارتی (X، Y، Z) برای کنترل حرکت 3D عمل می کند. قطعات پروژه را می توان در یک کامپیوتر با یک برنامه CAD / CAM طراحی کرد و سپس به صورت خودکار با استفاده از یک روتر یا دیگر برش ها برای تولید یک بخش به پایان رسید. روتر CNC ایده آل برای سرگرمی، نمونه سازی مهندسی، توسعه محصول، هنر و کار تولید است.

یک دستگاه چوب از CNC (کنترل عددی کامپیوتر) استفاده می کند و شبیه به یک ماشین CNC فلزی با تفاوت های زیر است: روتر چوب به طور معمول سریعتر چرخش می کند - با دامنه ای از 13000 تا 24000 دور در دقیقه
ماشین آلات با کیفیت حرفه ای اغلب از ابزارهای با قطر 3 اینچ یا بیشتر استفاده می کنند و توان اسپیندل 5 تا 15 اسب بخار دارند. لوازم سی ان سی cnc  که می توانند مواد سنگین را با بیش از هزار اینچ در هر دقیقه حمل کنند، رایج هستند.
برخی از ماشین آلات از ابزارهای کوچکتر MK2 استفاده می کنند (مورس کناری شماره 2 - در دستگاه های قدیمی تر)، ISO-30، HSK-63 و یا ابزارها فقط در ابزار نگهدارنده ی کیسه ای قرار دارند که به طور مستقیم به بینی اسپیندل نصب شده اند. ISO-30 و HSK-63 سیستم های مدیریت ابزار سریع هستند. HSK-63 شروع به جایگزینی ISO-30 به عنوان استاندارد تغییر سریع در سال های اخیر کرده است.
یک روتر چوبی همانطور که در کارخانه فلز کار می کند کنترل می شود، اما برنامه های CAM و CAD مانند Artcam  Mastercam  Bobcad و AlphaCam وجود دارد که به طور خاص برای استفاده از روترهای چوبی طراحی شده است. روترهای چوبی اغلب برای ساخت مواد نرم دیگر مانند پلاستیک استفاده می شود. روترهای چوبی CNC معمولی سه محور عموما بسیار بزرگتر از همتایان فلزیشان هستند. 10.5 * 8  اندازه تخت معمولی برای روترهای چوبی است. آنها می توانند برای اندازه های بسیار بزرگ تا حداکثر 100 * 12 اینچ ساخته شوند. 

شرکت تام باهر با داشتن محصولاتی از جمله سیستمهای متحرک خطی و لوازم دستگاه سی ان سی(cnc) می تواند در مقایسه با برندهای جهانی حرفهایی برای گفتن داشته باشد. در لوازم سی ان سی در تام باهر ما شاهد استقبال مردم از برند ثبت شده باهر بوده اییم.

سی ان سی