کاربرد سرو موتور

9 / 10
از 1500 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 |

 

 

کاربرد سرو موتور


نوع کاربرد سرو موتور به سیگنال های دریافتی که توسط سیم کنترلی تعبیه شده، بستگی دارد. سرو موتور ها دارای یک شفت خروجی بوده که این محور قابلیت دریافت مجموعه ای از سیگنال های رمزی، در یک حرکت زاویه ای و وضعیت زاویه ای متناسب با سیگنال ورودی را دارند. یک سرو موتور فقط هنگامی می تواند در یک مکان زاویه ای معین قرار گیرد که پالس ورودی فرستاده شده به آن فعال باشد واگر پالس ورودی تغییر یابد، موقعیت زاویه ای سرو موتور نیز تغییر میکند. ما معمولا از سیستم های حلقه بسته درکنترل موقعیت، سرعت و گشتاور و در کاربرد های صنعتی از سرو موتور ها بهره میبریم. اصول کار سرو موتورها به صورتی می باشد که بخشی از یک سیستم حلقه بسته که شامل سرو موتور، شفت، مدار کنترل، پتانسیومتر، چرخ دنده، تقویت کننده و انکودر می باشد. سرو موتور در واقع یک قطعه الکتریکی مجزا و مستقل با بازده و دقت بالا است که از یک موتور عادی با یک سنسور برای فیدبک موقعیت کوپل شده است.

دسته بندی سرو موتور ها از لحاظ الکتریکی ˸


سرو ها در دو دسته AC(برق متناوب ) و DC( برق مستقیم ) طبقه بندی می شود.
در صنعت امروز سرو موتور های AC به دلیل تعمیرات و نگهداری آسان، راندمان بالا، قیمت مناسب و اندازه کوچکتر کاربرد بیشتری دارند و در مقابل سرو موتور های DC در بعضی موارد خاص کاربرد دارند.

دسته بندی سرو موتورها از نظر مکانیکی ˸


سرو موتورها از نظر مکانیکی به دو دسته خطی و دورانی تقسیم می شوند و تبدیل حرکت دورانی به حرکت خطی توسط گیربکس و در نوع خطی صورت می گیرد.

سرو موتور سری ˸


از گشتاور راه اندازی بالایی برخوردار بوده و جریان زیادی را از شبکه برق دریافت می کند. در این مدل از طریق جا به جا کردن قطب های سیم پیچ و ولتاژ میدان، عملکرد سرو موتور را معکوس کرده که سبب کاهش بازدهی موتور می شود.

سرو موتورهای چاکدار˸


در صورت تغذیه نمودن آرمیچر از طریق یک منبع جریان ثابت، می توانیم یک میدان قابل کنترل ایجاد نماییم و همچنین می توانیم از موتور به عنوان یک موتور با تحریک مستقل و بدون نیاز به منبع خارجی بهره بگیریم.

ساختار سرو موتور ها ˸

سرو موتور شامل چند قسمت می باشد که اصلی ترین آنها استاتور، روتور و انکودر می باشد.
کنترل موقعیت، کنترل سرعت و گشتاور از وظایف اصلی سرو موتور ها می باشد.

وظیفه انکودر˸

گرفتن فیدبک از محیط از دلایل اصلی استفاده انکودر در صنایع مختلف می باشد که می توانیم یک سیستم حلقه بسته با استفاده از آن ایجاد کنیم. در واقع انکودر یک نوع سیستم حرکتی می باشد.

کاربردهای انکودر:

● شمارش پالس
● کنترل سرعت
●تعیین جهت
●تعیین مکان

 

محصولات شرکت تام باهر

شرکت تام باهر وارد کننده وعرضه کننده انواع محصولات و لوازم سی ان سی (CNC ) نظیر˸ بال اسکرو، بال بوش، سروموتور، پولی تایم، پروفیل آلومینیوم (شامل پروفیل آلومینیوم شیاردار )، انواع شفت (شفت پایه دار ̸ LM ̸ شفت بدون پایه) ریل و واگن، دنده شانه ای (دنده شانه ای مورب)، کوپلینگ، انرژی چین (محافظ کابل)، لوازم سی ان سی (CNC) که تحت عنوان برند باهر ارائه میگردد.
شرکت (تام باهر) تنها نمایندگی برند GTEN از (تایوان) / نمایندگی انحصاری شرکت STAF (لینیر گاید) از کشور تایوان و نمایندگی انحصاری برند GAMBINI (دنده شانه ای) از کشور ایتالیا می باشد.
مشتریان گرامی شما می توانید جهت ارتباط و هماهنگی با مهندسین فنی و کارشناسان ما در این زمینه با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

تکنولوژی های به کار رفته در ساخت انواع انکودر˸

● انکودر اپتیکال
● انکودر مقاومتی
● انکودر مکانیکی
● انکودر مغناطیسی
انواع انکودر˸
1 - افزایشی(incremental)
2 – مطلق(absolute)

تفاوت سرو موتور ها با استپ موتور ها ˸

● توان نامی بیشتر
● حرکت یکنواخت
● دارا بودن کابل تغذیه مجزا از کابل سیگنال
● کاربرد بیشتر در صنعت
● کنترل برداری