چگونگی کارکرد انرژی چین ها (انرژی گاید)

9 / 10
از 1600 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 |

 

 

 

چگونگی کارکرد انرژی چین ها (انرژی گاید)

 

پرکاربردترین نوع انرژی، انرژی چین ها هستند که در مواقع تنظیم ولتاژ وسایل برقی از آنها استفاده می شود. مقدار خمش در این مدل کابل ها نباید کمتر از میزان مشخص شده باشد. این کابل ها از قطعات پلیمری ساخته شده و دارای خاصیت ضد فرسایشی می باشند. انرژی چین ها (انرژی گاید) قابلیت زیادی در رفت و آمد دارند. این قطعه همچنین در جهت جلوگیری از پیچش و شکستگی کابل های برق و کابل های انتقال داده موثر می باشد. حتی در بعضی موارد در جهت حفاظت از لوله های پلاستیکی انتقال مایعات و گازها در هنگام حرکت نیز کاربرد دارند. از دیگر موارد استفاده انرژی چین ها (محافظ کابل، انرژی گاید)می توانیم جهت احتراق و شلنگ های پنوماتیک یا هیدرولیک وابسته به ماشین های متحرک استفاده کنیم. باید توجه داشته باشیم جا به جایی های مکرر کابل ها به قسمت چپ و راست، خم شدن کابل ها را منجر می شود و به همین علت سیم های داخلی تحت کشش قطع می شوند، برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است کابل ها حول یک دایره خم و راست شوند.

 

انواع انرژی چین˸

انرژی چین ها در دو مدل باز و بسته در بازار امروز به فروش می رسند.

انرژی چین باز˸ این مدل بیشتر در مناطق باز و محیط هایی که دارای گرد و خاک بیشتری است به علت سهولت در نگهداری استفاده می شود.

انرژی چین بسته˸ در محیط هایی که شرایط پخش شدن مواد شیمیایی و آب وجود داشته باشد، به سبب افزایش طول عمر کابل ها از مدل بسته انرژی چین ها استفاده می شود.

 

محصولات شرکت تام باهر

شرکت تام باهر وارد کننده و عرضه کننده انواع محصولات و لوازم سی ان سی (CNC ) نظیر˸ بال اسکرو، بال بوش، سروموتور، پولی تایم، پروفیل آلومینیوم (شامل پروفیل آلومینیوم شیاردار )، انواع شفت (شفت پایه دار ̸ LM ̸ شفت بدون پایه) ریل و واگن، دنده شانه ای (دنده شانه ای مورب)، کوپلینگ، انرژی چین (محافظ کابل)، لوازم سی ان سی( CNC) می باشد که تحت عنوان برند باهر ارائه میگردد.

شرکت (تام باهر) تنها نمایندگی برند GTEN از (تایوان) / نمایندگی انحصاری شرکت STAF (لینیر گاید) از کشور تایوان و نمایندگی انحصاری برند GAMBINI (دنده شانه ای) از کشور ایتالیا می باشد.
مشتریان عزیز شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و برقراری تماس و مشاوره با مهندسین فنی و کارشناسان ما با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

 

نکات قابل توجه در رابطه با انرژی چین ها (energy guide)˸

1 - چیدمان منظم کابل ها در کف انرژی چین ها˸
گاها برای صرفه جویی در هزینه های عده ای از انرژی چین های کوچک استفاده می کنند. قرار گرفتن این مدل از کابل ها بر روی هم مانع خم خوردن شده و فقط به صورت مقطعی این اتفاق می افتد. همین امر موجب قطع و وصلی کابل ها شده و درایو ها آلارم می دهند.

2 - از آنجایی که این محصول متنوع می باشد، کاربرد آن در دستگاه های مختلف متفاوت است. برای مثال مدل انرژی چین دستگاه هوا برش با انرژی چین دستگاه چوب متفاوت می باشد. همچنین سرعت حرکت نیز در انرژی گاید ها متغیر می باشد.

 

از دلایل موثر در انتخاب، خرید و نصب انرژی چین ها˸


● میزان سرعت حرکت
● طول حرکت
● شتاب حرکت
● سایز و وزن شلنگ های عبوری
● سنجش شرایط محیطی مانند˸ مواد شیمیایی،حرارت، وجود پلیسه کاری ماشین

 

خصوصیات محافظ کابل ها˸

1 – متنوع بودن این نوع مدل از انرژی گاید ها
2 - در نظر گرفتن طول انرژی چین ها که از محاسبات ساده ای برخوردار است.
3 - قرار گرفتن کابل ها به صورت منظم و دقیق در کف کابل ها