چرخه وظیفه مورد تقاضا بال اسکرو

9 / 10
از 105 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 14 تير 1400 |

چرخه وظیفه مورد تقاضا بال اسکرو

بال اسکرو

ماکسیمم سرعت هر دو لید اسکرو و بال اسکرو بوسیله سرعت بحرانی پیچ محدود می شود. به هر حال، اصطکاک کمتر ذاتی در طراحی بال اسکرو به این معنی است، که گرمای کمتری تولید می کند. بنابراین ایستادگی و مقاومت بیشتر دارند، و چرخه عمر بیشتری نسبت به لیداسکرو دارا هستند. به عبارت دیگر در زمان انتخاب لید اسکرو باید چرخه و تولید گرما مد نظر قرار بگیرد.

معایب بال اسکرو

اما بال اسکرو بی عیب و نقص هم نیست. در اینجا به معایب این سیستم اشاره می کنیم.

 اصطکاک کم

بین پیچ و مهره، مکانیزم خودقفل نیست. به این معنا که می توان با حرکت دادن خطی مهره بر روی پیچ، پیچ را به گردش وادار کرد. در حالی که در پیچ انتقال قدرت ساده (لید اسکرو) فقط چرخش شفت می تواند باعث حرکت خطی مهره شود و حرکت معکوس آن ممکن نیست.

از معایب دیگر بال اسکرو که به دلیل اصطکاک کم بین پیچ و مهره است، آن است که اپراتور به صورت دستی نمی تواند به راحتی چرخشی را ایجاد کند که باعث حرکت مهره با سرعت ثابت شود. لذا معمولا از بال اسکرو در ماشین هایی استفاده می شود که گردش شفت به کمک موتور با سرعت گردش ثابت تأمین شود.

هزینه بالا

هزینه بالای بال اسکرو نسبت به پیچ ساده نیز از معایب بال اسکرو است، هر چند که این هزینه با نیاز به انرژی کمتر برای انجام کار جبران می شود.

 تعمیر و نگهداری

بال اسکرو نیازمند به روغن کاری دائم و همچنین محافظت در برابر گرد و خاک و ذرات خارجی است.

 آسیب دیدن

آسیب قطعات آن باعث ایجاد اشکال در عملکرد می شود. در حالی که پیچ انتقال قدرت ساده، انعطاف عملکردی بیشتری در برابر آسیب دیدگی فیزیکی دارد.

عوامل موثر در انتخاب بال اسکرو

  • میزان بار مکانیکی که قرار است بر سیستم اعمال شود.

  • دقت مورد نیاز

  • تجهیزات مورد استفاده برای جاسازی و نصب

  • شرایط محیطی محل استفاده

شرکت تام باهر با داشتن نمایندگی بال اسکرو جی تن (gten)تایوان و بال اسکرو باهر با برند باهر آماده ارايه خدماتی از جمله لیست قیمت، اطلاعات فنی و مهندسی به مشتریان عزیز می باشد.