پروفیل آلومینیوم

9 / 10
از 1312 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 13 تير 1400 |

 

پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم از انواع آلیاژهای آلومینیوم و در گروههای مختلف ساخته شده است. از پروفیل آلومینیومی در مواردی که سختی و کیفیت بالا مورد نظر می باشد، استفاده میکنند. پروفیل های آلومینیومی برای ساخت سازه ها به کار می روند. نوع کاربرد پروفیل تعیین کننده نوع آن است. پروفیل آلومینیوم در واقع یکی از محصولات خروجی در فرآیند پروفیل اکستروژن  آلومینیوم است که در اندازه و سطح مقطع های مختلف به بازار عرضه میگردد. با در نظر گرفتن کاربردهای فراوان و نیاز به مصارف و خواص مختلف  این پروفیل آلومینیومی سطح آن با مواد مختلفی پوشانده میشود. روند افزایش و میزان مصرف پروفیل آلومینوم باعث شده تا میزان تولید  داخلی پاسخ  تقاضای پروفیل آلومینیوم را ندهد و در واقع دوسوم مصرف فعلی بازار در ایران از واردات تامین می شود. شرکت تام باهر با داشتن بهترین کیفیت در محصولاتی چون پروفیل آلومینیوم از شرکت های مطرح می باشد. با وجود تنوع بسیار در پروفیل های مهندسی و کاربرد های متنوع آنها، برای یافتن پروفیل مناسب و بهینه مورد نیاز خود می توانید با شرکت تام باهر با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. انواع پروفیل آلومینیوم شیاردار باهر در انواع  ابعاد و سری های مختلف موجود می باشد که از نظر کیفیت و قیمت مناسب و مورد توجه مصرف کنندگان است. در شرکت تام باهرانواع لوازم سی ان سی و انواع سیستمهای متحرک خطی جهت ارائه به مشتریان، موجود می باشد.

 

موارد مصرف پروفیل آلومینیوم

  1. در صنعت ساخت و ساز
  2. در صنعت معماری
  3. مصارف کاملا صنعتی

 

پروفیل ساخت وساز :وزن سبک این نوع پروفیل با میزان خمش و سختی و پیچش زیادی که از خود نشان میدهد در تناقض است و بیشتر در پانل خورشیدی و سازه های پلت فورم.........استفاده میشود.

پروفیل معماری  :این نوع پروفیل ها درتولید و ساخت قاب بندی پنجره، دربها و دیوارهای پرده ای قابل بهره گیری هستند.

پروفیل صنعتی :این نوع در جاهایی مثل سیستم های کانال کابلی، سینک های حرارتی، وصنعت چوب ........

 

امروزه مصرف پروفیل آلومینیوم بسیار بالاست ومورد توجه صنعتهای مختلف از جمله صنعت بزرگ خودرو سازی، در ساخت دستگاههای سی ان سی، در صنعت واگن سازی، در صنایع حمل و نقل می باشد به دلیل محبوبیت پروفیل در صنعت خرید پروفیل آلومینیوم و فروش آن بسیار زیاد شده و کارخانه ها و تولید گنندگان فراوانی را جذب کرده است. دربازار ایران شرکتهای بسیاری از جمله شرکت تام باهر در عرضه کننده با کیفیت ترین پروفیل ها می باشد، که از نظر آلیاژیی مرغوب است و در بین مشتریان این محصولات بسیار متقاضی دارند. شرکت تام باهر با داشتن کادری فنی و مهندسی از جمله شرکتهایی است که در فروشگاه خود برترین برندها از محصولات سیستمهای متحرک خطی را دارا است پروفیل آلومینیوم با برند باهر  در اختیار صنعتگران گرامی قرار میگیرد. شایدلازم باشد کمی از دلایل محبوبیت پروفیل صحبت کنیم از مهمترین فاکتورهای پروفیل آلومینیوم سبک بودن و وزن کم، شکل پذیری بالا، میزان مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، هزینه کم جهت نگهداری، میزان عمر طولانی، و در نهایت نیاز به رنگ شدن ندارد.

علت اینکه در پروفیل آلیاژ آلومینیوم استفاده میکنند به خواص آلومینیوم بستگی دارد که آنها را مختصر نام میبریم.

خواص آلومینیوم

  1. مقاومت زیاد در برابر خوردگی
  2. استحکام بالا و وزن کم 
  3. هدایت الکتریکی بالا
  4. هدایت حرارتی بالا
  5. توانایی انعکاس نور و حرارت
  6. خاصیت عدم جرقه زدن و غیر مغناطیس بودن
  7. شکل پذیری با روشهای مختلف
  8. مقاومت بالا در دمای منفی
  9. اتصال آسان
  10. سمی نبودن