ویژگی های بال اسکرو

9 / 10
از 761 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 |

 

 

 

ویژگی های بال اسکرو

 

ویژگی های بال اسکرو ها متعددند که ما در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم:


1 - دقت بالا : هدف ما براین پایه می باشد، که از وسیله ای استفاده کنیم که اصطکاک کم و درصد خطای پایین تری داشته باشد. پایین بودن اصطکاک در بال اسکرو ها باعث شده تا انرژی کمتری تلف شود و این مزیت سبب پایین آمدن میزان خطای سیستم بال اسکرو شده که این عمل به بیشتر شدن میزان دقت آن می افزاید. استفاده از بال اسکرو ها در سیستم های کنترلی و ابزار دقیق نیز به همین علت می باشد.


2 – استحکام بالا: جنس به کار رفته شده در تجهیزات بال اسکرو ها معمولا از جنس فولاد بوده که به طور ذاتی در برابر بار های خارجی از خود مقاومت نشان میدهد که سبب می شود دیرتر آسیب ببیند.


3 - عملکرد بسیار بالا : عملکرد تجهیزات بال اسکروها در حدود 90 درصد تخمین زده شده است. به طور کلی راندمان بال اسکرو ها از لید اسکرو ها نیز بیشتر می باشد. در واقع عملکرد لید اسکرو ها 40 درصد کمتر از بال اسکرو ها می باشد. از جنبه ظاهری بال اسکرو ها ساختاری شبیه به پیچ و مهره ها دارند. بال اسکرو قطعه ای مکانیکی می باشد که با اصطکاک پایینی که دارد می تواند حرکت چرخشی را به حرکت خطی نیز تبدیل نماید. انتقال نیرو و به حرکت در آوردن اشیا در واقع بر عهده بال اسکرو نیز می باشد، چون نیروی چرخشی کوچک را به نیروی فشاری (پرتاپی ) نیز مبدل می کند. بال اسکرو یک پیچ تغذیه با بازدهی نسبتا بالا و در واقع به مانند ساچمه ای است که حرکت چرخشی را بین پیچ و مهره ایجاد می کند. بال اسکرو در مقایسه با پیچ لغزشی معمولی دارای گشتاوری معادل یک سوم یا کمتراست که سبب می شود در نیروی محرکه موتور صرفه جویی شود.
از برجسته ترین ویژگی های بال اسکرو به استثنای راندمان بالا، در کمترین میزان اصطکاک داخلی، توانایی مقاومت در برابر اعمال فشار های سنگین را نیز دارا می باشد. برخی بال اسکرو هایی که بر روی آن ها نورد کاری صورت گرفته است دارای دقت نسبتا بالای چند هزارم اینچ در یک فوت می باشد.

 

عوامل اثر بخش در زمان انتخاب بال اسکرو ها :


● توجه کامل
● مقدار بار مکانیکی که باید بر سیستم اعمال شود.
● تجهیزات مورد نیاز برای جاسازی و نصب
● در نظر گرفتن شرایط محیطی برای استفاده

 

محصولات شرکت تام باهر


شرکت تام باهر وارد کننده و عرضه کننده انواع محصولات و لوازم مکانیکال مربوط به دستگاههای CNC نظیر بال اسکرو، بال بوش، پولی تایم، پروفیل آلومینیوم(شامل پروفیل آلومینیوم شیاردار)، انواع شفت(شفت پایه دار / شفت LM/ شفت بدون پایه)، ریل و واگن(لینیر گاید)، دنده شانه ای (دنده شانه ای مورب)، کوپلینگ (کوپلینگ SRJ)، انرژی چین(محافظ کابل) و هم چنین محصولات الکتریکال دستگاههای صنعتی شامل سرو موتور و استپ موتور با برندJMC-BAHER میباشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با مهندسین و کارشناسان فنی ما در این زمینه با شماره های موجود در سایتهای تام باهر تماس حاصل نمایید. شرکت تام باهر علاوه بر ثبت برند باهر، نمایندگی برندهای GTEN از تایوان در بال اسکرو، نمایندگی انحصاری برند STAF کشور تایوان در لینیر گاید، نمایندگی انحصاری برند GAMBINI از کشور ایتالیا در دنده شانه ای و نمایندگی سرو موتور و استپ موتور JMC-BAHER را دارا می باشد.

معایب استفاده از بال اسکرو ها :

● نرخ بیشتر
● نیاز به محافظت زیاد
● نیاز به روغن کاری مداوم
● فاقد سیستم کنترل دستی
● عدم راندمان صحیح در حالت عمودی
● عدم مکانیزم قفل خودکار
● نیازمند به سیستم مجزا جهت توقف
● نبود یا خرابی یکی از قطعات بال اسکرو مساوی بر هم ریختن عملکرد کل سیستم 
● مخارج بیشتر نسبت به لید اسکرو

موارد استفاده بال اسکرو ها در صنایع مختلف :

1 - در صنعت هواپیما سازی همه
2 - صنایع رباتیک
3 - قابل استفاده در سیستم های کنترلی موجود در خودروها
4 – کاستن یا حذف صدا های ارتعاشات محوری
5 - کنترل حرکت غلطشی و نگهداری از آن در برابر لغزش
6 - بیشتر شدن صلیبت و در اختیار گرفتن ارتعاشات یاتاقان ها