مزیت های بال اسکرو

9 / 10
از 500 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 |

 

مزیت های بال اسکرو

با توجه به کاربرد اساسی و مهم بال اسکرو درساخت انواع  دستگاههای سی ان سی شاید لازم باشد از مزیتهای بال اسکرو کمی صحبت کنیم.

مزایای بال اسکرو:

1. اصطکاک پایین
2. نیاز کمتر به تعویض
3. کارآمد تر و نیاز به گشتاور کمتر
4. دارای سرعت، دقت بالا و قابل پیش بینی
5. راندمان مکانیکی بسیار بالا (تا 90 درصد)
6. کاهش نیاز به روغنکاری
7. از بین بردن لقی بین ورودی و خروجی
8. میزان نویز کم و عمر قابل پیشبینی 

بال اسکرو چیست

 بال اسکرو یک دستگاه مکانیکی است که همانند لید اسکرو، حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند و همچنین بهروه وری بالایی را فراهم می آورد.

بال اسکرو به دلیل راندمان بالا، ظرفیت بیشتر حمل بار و دقت موقعیت یابی باعث می شود که گزینه اول برای دستگاه های حرکت خطی باشد.
از نظر ساختار ظاهری بال اسکرو مجموعه ای از پیچ و مهره می باشد که در آن گوی گردان (nut) به عنوان مهره عمل می کند و شفت رزوه دار(screw) به عنوان پیچ عمل می کند.

شافت رزوه دار دو وظیفه دارد:


• فراهم کردن مسیر حرکت ساچمه ها
• فراهم کردن مسیری جهت حرکت قسمت لغزنده بال اسکرو

بال اسکرو باهر

اگر به دنبال شرکتی معتبر جهت خرید بال اسکرو می باشید، پیشنهاد میکنیم این قطعه مکانیکی و پر کاربرد در لوازم سی ان سی  را از تام باهر تهیه نمایید که نماینده رسمی بال اسکرو GTEN در ایران می باشد.
نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که در زمان خرید به قطر و گام بال اسکرو و مارک آن توجه داشته باشید که مناسب شما باشد.
اگر شما عزیزان نیاز به راهنمایی بیشترجهت خرید و موجودی بال اسکرو و دیگر محصولات سی ان سی(CNC) از جمله پولی تایم (PulleyTiming)، کوپلینگ، پروفیل آلومینیوم، لینیر گاید(ریل و واگن تام باهر)، دنده شانه ای، سروموتور، انرژی چین (Energy Chain) از تام باهر را دارید، می توانید با شماره های درج شده در سایت با کارشناسان شرکت تام باهر تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی کنند و بتوانید محصولات خود را به راحتی خریداری نمایید.

مشتریان عزیز می توانند برای آشنایی بیشتر با بال اسکرو تام باهر از کاتالوگ بال اسکرو و نقشه های سه بعدی(3D) بال اسکرو در سایت های شرکت دیدن نمایند.

نکات مهم در انتخاب بال اسکرو

1. نگهداری پیش از نصب(قبل از نصب در جعبه مخصوص نگهداری شود، در پلاستیک و بصورت روغنکاری شده نگهداری شود)
2. نصب صحیح و اصولی
3. پاک کردن رزوه از پلیسه و گرد و غبار
4. روغنکاری کم اما پیوسته


در نصب بال اسکرو می بایست دقت شود تا بار مهره توسط لینیر گایدها و بار رزوه توسط بلبرینگهای نگهدارنده سر و ته مهار شود و به هیچ عنوان بال اسکرو هیچ بار شعاعی را تحمل نکند.

کاربرد بال اسکرو

از کاربرد بال اسکرو به موارد زیر اشاره نمود


1. تحمل بار های سنگین : برای پشتیبانی از بار، بال اسکرو از ظرفیت بار بالاتری نسبت به لید اسکرو با مهره های پلاستیکی یا پلیمری برخوردار است. لید اسکرویی که مهره های برنزی دارد می تواند بارهای سنگین تری را تحمل کند اما با افزایش بار، اصطکاک نیز افزایش می یابد و اصطکاک بالاتر به معنای چرخه کار کمتر می باشد.


2. دقت بالا : بر خلاف لید اسکرو که واکنش شدیدی بین مهره و پیچ وجود دارد، بال اسکرو برای از بین بردن واکنش شدید استفاده می شود. این امر به طور معمول با استفاده از توپ هایی انجام می شود که قطر بزرگتری نسبت به فضای بین مسیرهای پیچ و مهره دارند.


3. کارایی بالا: عناصر نورد، مانند توپ های موجود در بال اسـکرو، برای پشتیبانی از بار به تماس نقطه تکیه می کنند؛ در حالی که عناصر کشویی مانند پیچ و مهره موجود در لید اسکرو، به تماس خط تکیه می کنند. تماس نقطه ای اصطکاک کمتری تولید می کند که باعث می شود راندمان بالاتری داشته باشیم.