مزایای بال اسکرو

9 / 10
از 200 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 14 تير 1400 |

مزایای بال اسکرو

مزایای بال اسکرو، نصب و استفاده از آن در صنعت از مواردی است  که امروزه بسیار مورد توجه صنعتگران، تولید کنندگان دستگاه های سی ان سی و غيره می باشد.

پیش از آن مقاله جامع ای در باره سیستم بال اسکرو و نحوه عملکرد آن انتشار داده ایم; در این مقاله قصد داريم درباره مزایا و معایب بال اسکرو و نقش مهم آن ها در دستگاه ها و سیستم های سی ان سی صحبت کنیم.


تحمل بارهای سنگین


با توجه به تعریف بال اسکرو که در مقاله بال اسکرو آمده است، بال اسکرو دارای ظرفیت حمل بار بالاتری در مقایسه با لید اسكرو مي باشد، با اینکه لید اسکرو با داشتن مهره برنزی می تواند بارهای سنگین تری را تحمل کند. اما با افزایش بار، اصطکاک ایجاد می شود و اصطکاک بیشتر باعث کاهش چرخه کارکرد و عمر آن می شود. بال اسکرو، با ساچمه های فلزی چرخنده برای تحمل بار، ظرفیت حمل بار بالاتری در مقایسه با لید اسکرو هم سایزش با مهره های پلاستیکی و پلیمری دارد. البته بسته به كاربرد مورد نظر شما، ليد اسكرو و بال اسكرو مي تواند مفيد و مورد استفاده قرار گيرد.

بال اسکرو

دارای دقت بالا


در لید اسکروها، یک واکنش شدید بین مهره و پیچ، عمل پس زدن یا عقب گرد وجود دارد، که برای از بین بردن این واکنش شدید از بال اسکرو استفاده و نصب می شود. این عمل به طور معمول با وجود ساچمه ها در مهره بال اسکرو و سیستم بازگشت مهره و با استفاده از ساچمه هایی که دارای قطرهای کمی بزرگ تر از فضای بین محل عبور پیچ و مهره هستند انجام می شود. به علاوه، بال اسکرو با استانداردهای ISO ،DIN ،JIS و با توجه به راهنمای انحراف طبقه بندی شده اند. بنابراین انتخاب بال اسکرو با دقت مناسب راحت است. این سایت می تواند شما را در انتخاب بال اسکرو با کیفیت و دقت بالا کمک کند.


دارای بهره وری بالا


بهروری بال اسکرو در عوامل چرخنده آن به عنوان مثال در ساچمه ها است که به نقطه تماس در تحمل بار متکی هستند. در حالی که عناصر کشویی مانند پیچ و مهره در مونتاژ لید اسکرو بر خط تماس متکی هستند. در بال اسکرو نقطه تماس اصطکاک کمتری تولید می کند در نتیجه بهره وری بالاتری به همراه می آورد، که این یکی از مهمترین مزایای بال اسکرو می باشد.
بهره وری بال اسکرو تقریبا همیشه 90 درصد یا بیشتر است. در حالیکه بهره وری لید اسکرو به طور نرمال زیر 50 درصد است. راندمان بالا مساوی است با کاهش نیاز به گشتاوری موتور است، به این معنی که یک موتور کوچک (و اجزای مرتبط) ممکن است برای کاربرد مناسب باشد. بال اسکرو از تکنولوژی های به روز صنعتي می باشد که بسیار مورد توجه مصرف کنندگان بوده و در بیشتر صنایع و کارکرد های مهم مورد استفاده قرار میگیرد.

بال اسکرو دارای مزایا و کاربردهای فراوانی است که در زیر به طور اجمالی شرح میدهیم:

مزایای دیگر بال اسکرو

سیستم تبدیل حرکت دورانی به خطی

  1. نیروی کمتر برای پیشروی
  2. کاهش و حذف لقی
  3. اصطکاک و ساييدگي کمتر سبب می‌شود دمای کاری پایین‌تری را تجربه کنند.
  4. عمر طولانی‌تر دارند و به همین علت در دوره‌های زمانی طولانی‌تری تعویض می‌شوند.
  5. سرعت و توان کاری بالا
  6. کاربردهای دارای سیکل‌های پیوسته یا طولانی‌مدت


در نصب بال اسکرو مهره باید توسط لینیر گاید ها و بار رزوه توسط بلبرینگ های نگهدارنده سر و ته مهار شود و به هیچ عنوان بال اسکرو هیچ بار شعاعی را تحمل نکند. اگر چه بيشتر اوقات ليد اسكرو ها ارزان تر از بال اسكرو ها هستند، اما با توجه به مزاياي بال اسكرو نسبت به ليد اسكرو استفاده از بال اسكرو به صرفه تر مي باشد. تنها نمایندگی جی تن تایوان در بال اسکرو شرکت تام باهر می باشد که در کنار آن بال اسکرو باهر با برند به ثبت رسیده باهر نیز جهت ارائه به مشتریان محترم موجود می باشد. براي دريافت اطلاعات بيشتر ميتوانيد با شماره تماس هاي موجود در سايت تام باهر تماس حاصل فرماييد.