قیمت بال اسکرو

9 / 10
از 500 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 |

 

قیمت بال اسکرو

قیمت بال اسکرو همیشه یک فاکتور مهم در انتخاب و خرید قطعات صنعتی مختلف بوده است، همانطور که به آن اشاره کردیم، بال اسکرو وسیله ای مکانیکی است که برای تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی با کمترین اصطکاک ممکن استفاده میشود. ساختار ظاهری بال اسکرو شبیه یک مجموعه پیچ و مهره است که گوی به عنوان مهره و شافت رزوه شده به عنوان پیچ عمل می کند. شفت رزوه دار مارپیچی، مسیر حرکت ساچمه هایی را فراهم می سازد که قسمت لغزنده بال اسکرو (مهره) بر روی آنها به حرکت در می آید. گوی در بال اسکرو به گونه ای ساخته شده است که امکان چرخش ساچمه ها را در داخل خود فراهم می سازد. به طوری که در مدت حرکت گوی بر روی شفت، ساچمه ها در داخل گوی به گردش در می آیند. بال اسکروها علاوه بر اینکه در برابر اعمال بارهای فشاری مقاومت می کنند، می توانند با کمترین اصطکاک داخلی کار کنند. با توجه به اینکه این ابزار باعث ایجاد تلرانس های دقیق می شود، در موقعیت هایی که دقت های بالایی لازم است مناسب هستند. بال اسکروها در عین کاهش اصطکاک، می توانند با مقداری پیش بار کار کنند که باعث حذف لقی بین ورودی (چرخش) و خروجی (حرکت خطی) است. این ویژگی زمانی لازم است که از آنها در سیستم های کنترل حرکت کامپیوتری نظیر ماشین ابزار CNC و کاربردهای حرکت بسیار دقیق (مانند wire bonding) استفاده می شود. اصطکاک کم در بال اسکروها بازده مکانیکی بالایی را در مقایسه با دیگر ابزارها دارند. یک نمونه بال اسکرو در مقابل بازده 50 درصدی یک لید اسکرو (پیچ انتقال قدرت ساده) با همان ابعاد، می تواند 90 درصد بازدهی داشته باشد. شافت بال اسکرو ممکن است از طریق نوردکاری که پر بازده، کم دقت، ارزان و محصول حاصل از آن از دیدگاه مکانیکی مقرون به صرفه است، ساخته شده باشد. بال اسکروهای نوردکاری شده دارای دقت چند هزارم اینچ در یک فوت هستند. در واقع بال اسکرو یک قطعه صنعتی شامل یک اسپیندل پیچی و یک مهره با بلبرینگ چرخشی است که به دلیل حساس و باکیفیت بودن، از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار است، اما طیف قیمتی آن ثابت و مشخص نبوده و مدام در حال به روز رسانی است و تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که در ذیل بدان اشاره خواهد شد.

 

عوامل موثر بر قیمت بال اسکرو در بازار

  1.    نوع شرکت یا برند سازنده
  2.    نوع مدل
  3.    طول، قطر و گام (ابعاد)
  4.     واحد اندازه گیری (متریک یا اینچی)
  5.     نوع مهره
  6.     دقت گام حرکت
  7.     ظرفیت بار کششی مجاز
  8.     روش تولید (سنگ زنی یا رولینگ)، دقت و قیمت بال اسکروهای تولیدی به روش سنگ زنی بیشتر است.             
  9.     نرخ ارز و دلا
  10.     شرایط فروش و عرضه (مستقیم یا واسطه ای)
  11.     میزان موجودی مدل درخواستی
  12.     شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه 

 

خرید و فروش بال اسکرو

خرید و فروش بال اسکرو در بازار ایران هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی میسر است. از آنجایی که فروشندگان و عاملیت‌های فروش بی شماری را در بازار می‌توان مشاهده کرد که ادعا می‌کنند تنها وارد کننده و نماینده رسمی بال اسکرو از برندهای مختلف ژاپنی، تایوانی، چینی، اروپایی و کره ای هستند، توصیه ما به شما این است که در هنگام خرید بیشترین دقت را به عمل آورده و جهت جلوگیری از خرید برندهای تقلبی بال اسکرو، از طریق نمایندگان معتبر و مجاز  اقدام به خرید بال اسکرو نمایید. شرکت تام باهر دارای نمایندگی انحصاری برند GTEN تایوان می باشد،که برند جی تن شامل انواع بال اسكرو است. گروه صنعتي تام باهر مي تواند شما را در تهيه و خريد بال اسكرو (بال اسكرو باهر و بال اسكرو GTEN تايوان ) ياري كند برند باهر برند ثبت شده شرکت تام باهر در محصولات شرکت است و از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار است. در نهایت برای این که انتخاب شما، از امتیاز کافی جهت خرید برخوردار باشد بایستی از صدای کم، گشتاور پایین برای حرکت روان، استحکام زیاد، عمر مفید و دوام بالا بهره‌مند باشد.

 

نکات مهم در خرید بال اسکرو

اگر به دنبال خرید یک بال اسکرو مناسب برای نیازهای کاربردی خود هستید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

       -مطالعه دقیق مشخصات ذکر شده در بروشور یا کاتالوگ (در صورت وجود)

      -  توجه به نوع مکانیزم بازگرداننده ساچمه

      - توجه به برند و مدل مدنظر و استادنداردهای خاص مربوط به آن برند (پیچ و مهره بال اسکرو باید حتماً از یک برند باشند).

        - توجه به قطر بال اسکرو (از 6 تا 85 میلیمتر متغیر است)

      -  توجه به گام بال اسکرو مصرفی؛ که در بازار ایران بال اسکرو با گام های 5 تا 10 میلیمتر بیشترین کاربرد را دارند.

       -   توجه به شیار پیچ، نخ پیچ یا (راه پیچ) بال اسکرو که بسته به نوع کاربرد و دقت مورد نیاز حرکتی، انتخاب می‌گردد.

  •      توجه به روش تولید بال اسکرو (رولینگ یا سنگ زنی)
  •      توجه به جنس و متریال کاربردی در ساخت بال اسکرو
  •      توجه به نوع و مدل مهره بال اسکرو که انواع مختلفی دارند
  •      توجه به موجودی بال اسکرو انتخابی
  •      توجه به اصل یا تقلبی بودن بال اسکرو
  •       توجه به هزینه و قیمت بال اسکرو
  •  

محصولات شرکت تام باهر

در شرکت تام باهر مهره بال اسکرو جدا از پیچ یا شفت را، با برندهای مختلف به متقاضیان شرکت ارائه میدهد. مهره بال اسکرو جی تن GTEN تایوان یکی معتبرترین برندهای تایوان می باشد، شرکت تام باهر نمایندگی انحصاری GTEN در ایران است. شما میتوانید مهره بال اسکرو Ball Nutباهر که یکی از با کیفیت ترین محصولات و شناخته شده در بازارصنعت و مصرف کنندگان آن می باشد، از شرکت تام باهر تهیه کنید. در شرکت صنعتی بازرگانی تام باهر با ارائه انواع لوازم سی ان سی توانسته سهم خوبی در تامین نیاز بازار داشته باشد. از جمله محصولات بارز تام باهر میتوان به بال اسکرو، انرژی چین(محافظ کابل)، پولی تایم ،پروفیل آلومینیوم باهر، کوپلینگ باهر، لوازم سی ان سی باهر، لینیر گاید از دو برند باهر و لینیر گایدSTAF،  دنده شانه ای مورب باهر، بال بوش، شفت پایه دار باهر، ریل و واگن، نام برد.