قیمت پروفیل آلومینیوم

9 / 10
از 5000 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 |

 

قیمت پروفیل آلومینیوم

قیمت پروفیل آلومینیوم با توجه به سایز های متنوع و مختلف آن متفاوت است. در انتخاب پروفیل آلومینیومی مناسب برای کار مورد نظرتان باید به موارد زیر توجه کنید:

وقتی که شما سازه ای دارید که در طراحی آن از پروفیل آلومینیومی استفاده می کنید، آلیاژ به کار رفته و روش تولید شدن محصول مورد نظر، بسیار اهمیت دارد. همه این موارد تاثیر مستقیم برکیفیت و قیمت پروفیل آلومینیوم دارند و بی تردید در هزینه‌های اجرایی و سازه مطمئن نقش خیلی مهمی دارد. البته شما می توانید در انتخاب خود با کارشناسان فنی شرکت تام باهر ارتباط برقرار کنید و از آنها مشورت بگیرید تا بتوانید مناسب ترین انتخاب خود را انجام دهید.

پروفیل آلومینیوم چیست؟

پروفیل از نظر لغوی به معنای میله استاندارد فلزی با مقطع ثابت و طول زیاد است.

در دنیای فلزات و ساخت و ساز، پروفیل شامل انواع مختلفی می باشد:

1-پروفیل باز: شامل تیرآهن، تسمه، میلگرد و...می باشد.
2-پروفیل بسته: شامل پروفیل درب و پنجره، پروفیل های کرکره برقی و... می باشد.

پروفیل آلومینیوم به عنوان یکی از پرکاربرد ترین دسته مصارف آلومینیوم به شمارمی آید. علت این امر را در عواملی مانند، استقامت بالا، چگالی پایین و قیمت متناسب با نیاز افراد می توان دانست. این فلز بیشتر در قالب پروفیل آلومینیوم مورد استفاده قرار میگیرد و توانسته به خوبی جایگاه خود را در صنایع بیابد و نقش مهمی در رشد صنایع داشته باشد. پروفیل اکستروژن آلومینیوم ( پروفیل اکسترود ) به عنوان یکی از پر مصرف ترین بخش مصارف آلومینیوم به شمار می آید.

تفاوت پروفیل آلومینیوم با پروفیل فولادی

یکی از تفاوت های مهم پروفیل های آلومینیومی با پروفیل فولادی تبادل دما است. به طوری که پنجره هایی که با استفاده از پروفیل های فولادی ساخته شده اند سبب اتلاف انرژی بیشتری نیز می شوند. ولی پنجره های آلومینیومی اتلاف انرژی کمتری داشته و سبب بهینه سازی مصرف انرژی می شوند. یکی از دیگر خصوصیات پروفیل آلومینیوم که سبب محبوبیت زیاد این محصول شده می توان به ظاهر زیبای آن اشاره نمود.

انواع پروفیل آلومینیوم یا به اصطلاح پروفیل مهندسی، که پروفیل شیاردار یکی از انواع پروفیل آلومینیوم مورد استفاده می باشد که کاربرد های مختلفی مانند ساخت سازه و دستگاه های صنعتی و همچنین اداری دارند. پروفیل های شیار دار بسیار متنوع هستند، شرکت تام باهر عرضه کننده انواع پروفیل آلومینیوم مورد استفاده در دستگاه های سی ان سی و صنعت می باشد.در شرکت تام باهر بهترین پروفیل آلومینیوم باهر با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان می باشد. تام باهر دارای محصولات کاملی از لوازم سی ان سی  می باشد. از جمله :بال اسکرو، لینیر گاید، انرژی چین، پولی تایم، کوپلینگ، پروفیل آلومینیوم، لوازم سی ان سی، بال بوش، شفت، دنده شانه ای مورب، سرو موتور و ریل و واگن....

شرکت تام باهر صاحب امتیاز برند باهر بوده و علاوه بر نمایندگی لینیر گاید STAF و بال اسکرو  GTEN  محصولات با برند باهر را نیز به مشتریان عرضه می نماید.

البته تام باهر برند باهر را برای شرکت خود به ثبت رسانده و محصولات شرکت با برند باهر عرضه میشود که در کنار آنها لینیر گاید STAF  و بال اسکروGTEN نیز قرار دارد.

کاربردهای پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم در دو زمینه ساختماني و صنعتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

سایر کاربردهای پروفیل آلومینیوم به ترتیب زیر نیز می باشد :

  • استفاده نمودن از آلومینیوم در قوطی‌سازی و بسته‌بندی
  • استفاده نمودن از آلومینیوم در صنایع برقی
  • استفاده نمودن از آلومینیوم در ساخت لوازم بادوام
  • استفاده نمودن از آلومینیوم در ماشین‌ها و تجهیزات
  • استفاده نمودن از آلومینیوم در صنایع متالوژی
  • استفاده نمودن از آلومینیوم در تولید باتری‌ها
  • استفاده نمودن از آلومینیوم در جواهرسازی
  • استفاده نمودن از آلومینیوم در پزشکی و داروسازی
  • استفاده نمودن از آلومینیوم در تولید ظرف‌های نسوز

یکی از خاصیت های آلومینیوم، ضد زنگ بودن طبیعی آن بدون استفاده از رنگ یا هر ماده  دیگری است یعنی اگر دربرابر هوای آزاد قرار بگیرد رنگ آن تغییر نخواهد کرد. پروفیل های آلومینیومی می توانند برای روشنایی، مبلمان، کابینت شیشه ای، ضد نور، نور تزئین کننده سقف و غیره مفید باشند. استفاده از پروفیل آلومینیوم امروزه بسیار رونق یافته است و این رونق در صنایعی مانند حمل و نقل، خودرو، واگن سازی و ... به خوبی به چشم می آید. پروفیل های آلومینیوم همچنین نوارهای LED IP33 را از گرد و غبار دور نگه داشته و باعث خنک شدن بهتربرای نوارهای LED برای افزایش طول عمر می شوند. آلومینیوم یکی از پرکاربردترین فلزات در جامعه امروز است.

قیمت پروفیل آلومینیوم

قیمت پروفیل آلومینیوم بسته به نوع نیاز افراد دارای قیمت متنوعی است. قیمت پروفیل آلومینیوم در این لیست را می توان در تعدادی از صنایع مانند ساخت و ساز و تجارت و درتعدادی از برنامه ها مانند قوطی و نوشیدنی آشامیدنی یافت. با این وجود، هنگام انتخاب نوع پروفیل برای تهیه محصولی که در محل کار خود استفاده می کنید، مهم است که با دقت در نظربگیرید که کدام یک برای نیازهای شما بهترین خواهد بود. آلومینیوم یک فلز غیر آهنی است (به معنای این است که آهنربایی به خود جلب نخواهد کرد)  و سبک وزن است.

حال درادامه مطلب به ویژگی های پروفیل آلومینیوم و کاربرد آن می پردازیم.

ویژگی پروفیل آلومینیوم


مهم‌ترین ویژگی‌ پروفیل آلومینیوم شکل پذیر بودن آن است. از دیگر ویژگی این مواد تبادل دما، وزن سبک وانعطاف‌ پذیری است، که این ماده به دلیل داشتن این خصوصیات جایگزین آهن شده است. این فلزبسیار ظریف و شکیل است و نصب آن‌ آسان و سریع است و به خاطر داشتن رنگ متنوع وروشن حس زیبایی بیشتری را به ساکنان ساختمان منتقل می کند. علاوه بر این موارد استحکام و مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل برای استفاده در ساختمان‌های مسکونی و اداری مناسب است. پروفیل آلومینیوم از نظر قدرت در برابر محصولات دیگراز سطح بالاتری برخوردار است هزینه نگهداری و تعمیرات پایین پروفیل آلومینیوم را از نظر اقتصادی به صرفه می‌کند. پروفیل های آلومینیومی معمولا برای اهداف سازه ای تولید می شوند. چندین درجه مختلف از آلومینیوم وجود دارد، و همه آنها در قیمت متفاوت هستند. در اکثر اسکراب ها، آلومینیوم به درجه های زیر تقسیم می شود:

  1. آلومینیوم ریخته گری
  2. رادیاتور
  3. اکستروژن
  4. چرخ ها
  5. جانبداری رادیاتورهای آلومینیومی / مس
  6. ورق قدیمی

آلومینیوم چدن بسیار شکننده است.اکثر آلومینیوم های چدن که در مقیاسها ما قرار می گیرند مربوط به قطعات خودرو است.

محفظه گیربکس، سرسیلندر موتور و کاورهای الکترونیکی همگی نمونه ای از قطعات آلومینیومی اتومبیل هستند.

سایر موارد متفرقه که از جنس آلومینیوم چدنی هستند، شامل روکش های BBQ، بعضی از صفحات داغ وبرخی از محفظه های سبک است.

انواع پروفیل براساس کاربرد آن ها
پروفیل های صنعتی

پروفیل آلومینیوم صنعتی که برای تولیدات صنعتی برای اهداف مختلف از قبیل تجهیزات مکانیکی اتوماتیک، چارچوب ها و قالب های سفارشی مورد استفاده قرار میگیرد.

آلومینیوم صنعتی در موارد بسیاری که سختی یا سطح کیفیت بالا مد نظر نیست استفاده می شود اما ترکیب آنها با ویژگی های سایر مواد، قابلیت هدایت یا رسانایی و طیف وسیعی از کاربری های این پروفیل در صنعت را ممکن می سازد.

پروفیل های ساخت و ساز

این پروفیل ها علی رغم اینکه وزن پایین دارند خمیدگی زیاد و سختی پیچشی مناسبی دارند و این ویژگی موجب شده در ساخت بدنه وسایل نقلیه ریلی به کار گرفته شود.

این نوع پروفیل ها برای ساخت قاب درب و پنجره ها استفاده می شوند. ساختار و سطح نهایی برای این کاربرد بسیار مهم است.