قطعات CNC

9 / 10
از 501 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 5 تير 1400 |

قطعات CNC

قطعات CNC یا لوازم سی ان سی به کار رفته در دستگاه های CNC، از کاربردی ترین محصولات می باشد که امروزه در صنایع مختلف به خصوص در کارخانجات، خط تولید و دستگاه های برش مورد استفاده قرار می گیرند.

ابتدا به تعریف کوتاهی درباره دستگاه های سی ان سی CNC می پردازیم.

دستگاه های CNC که به طور معمول امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، مانند پرینترها، DVD رام ها و...که هر روزه با آنها سر و کار داریم. از دستگاه های CNC به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود. به طور کلی هر دستگاهی که حرکت در آن توسط رایانه کنترل می شود Computer Numerical Control) CNC )می گویند. هر یک از دستگاه های سی ان سی یک بخش کنترل گر یا کنترلر دارد که بخش اصلی دستگاه محسوب می شود. در هر فرآیندی که نیاز به دقت و قدرت همزمان وجود دارد،از دستگاه سی ان سی استفاده می شود. امروزه لوازم دستگاه های سی ان سی در تمام صنایع تولیدی از جمله صنایع فلزات، سنگ، چوب، صنایع تزیینی و صنعت پزشکی استفاده می شود و باعث افزایش حجم تولید و کیفیت محصولات شده است. از آنجایی که به کارگیری دستگاه های سی ان سی باعث آسان شدن فرآیندهای تولید میگردد، شاهد گسترش تولیدو بهره برداری از ماشین آلات سی ان سی هستیم. شرکت بازرگانی تام باهر وارد کننده و عرضه کننده انواع قطعات CNC و همچنین تامین کننده قطعات صنعتی و ابزار آلات اتوماسیون صنعتی با دارا بودن گروه مهندسی حرفه ای شما را در تهیه محصولات مورد خود یاری می کند. برند باهر، برند ثبت شده شرکت تام باهر میباشد. شرکت تام باهر با هدف ارائه خدمات و ارائه کلیه قطعات و لوازم سی ان سی مورد نیاز در ساخت ماشین الات تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک صنایع طلا_چوب_سنگ و غیره در خدمت صنعتگران و ماشین سازان عزیز میباشد.

شرکت بازرگانی تام باهر با سابقه در خشان در فروش و ارایه محصولات با کیفیت و با داشتن دانش فنی مهندسان اقدام به تهیه و فروش بهترین قطعات و تجهیزات و همکاری با بهترین برندهای شناخته شده دنیا، از هر نظر بهترین انتخاب را برای شما به ارمغان می اورد.
با گسترش فعاليت اين شرکت در زمينه واردات قطعات CNC و مواد اوليه، اين شرکت موفق به اخذ نمايندگي از شرکت هاي خارجی گرديده است.

  1. نمایندگی بال اسکرو GTEN تایوان
  2. نمایندگی دنده شانه ای GAMBINI ایتالیا
  3.  نمایندگی لینیر گاید  STAF تایوان


انواع محصولات شرکت تام باهر که بخشی از آن ها شامل قطعات انواع ماشین های لوازم سی ان سی می باشد، که می توان به:

بال اسکرو :

برای تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی در دستگاه ها و ماشين آلات صنعتي به ويژه دستگاه هاي سی ان سی و میز سی ان سی به کار می رود. ساختار بال اسکرو شامل سیستم مهره ball nut و پیچ screw می باشد. در داخل سیستم بال اسكرو، مکانیزم پخش ساچمه وجود دارد که به همین دلیل بال اسکرو در مقایسه با پیچ های معمولی بزرگتر و ضخیم تر شده است. بر روی پیچ بال اسکرو شیارهایی وجود دارد که به منظور تعیین مسیر حرکت خطی بال اسکرو و حرکت ساچمه ها در سیستم مهره ايجاد شده است.

سیستم مهره بخش اصلی بال اسکرو در به وجود آمدن حرکت خطی می باشد.

لینیر گاید یا ریل و واگن:

لينير گايد(linear guide) شامل يك بلوك (block) و يك سيستم ريل(rail) مي باشد كه به پشتيباني حركت دستگاه كمك مي كند.


دنده شانه ای :
اجزای چرخ دنده شانه ای شامل یک میله دنده دار و یک چرخ دنده می باشد، که جزو سیستم های متحرک خطی است که شامل یک جفت چرخ دنده است که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کنند.
یک دنده دایره ای به نام چرخ دنده، پینون pinion، داخل دندانه های میله دنده دار rack جا می افتد، حرکت چرخشی اعمال شده به چرخ دنده باعث می شود که میله دنده دار با چرخ دنده حرکت کنند.


انرژی چین :

انرژی چین یا محافظ کابل قطعات پليمري از جنس پلي آميد هستند كه با خاصيت ضد سايشي، توانايي حرکت رفت و برگشت به ميزان خيلي زياد، در طول محور را دارند و کمک میکند تا ميزان خمش كابل از يك مقدار مشخصی كمتر نمي شود.

بال بوش

بال بوش يا بيرينگ خطي، نوعی ازبلبرينگ مي باشد، كه به منظور ايجاد حركت آزاد در يك جهت طراحي شده است. انواع مختلفي از بيرينگ هاي خطي وجود دارد.
كاربرد بال بوش ها زماني است كه مي خواهيم شفت را به عنوان ميله راهنما در نظر بگيريم و حركت خطي ما تنها در جهت رفت و برگشت انجام گيرد.


 کوپلینگ:

 

کوپلینگ coupling وسیله ای است که برای اتصال دو شفت به منظور انتقال قدرت می باشد و به نوعی رابط بین محرک و متحرک است.

کوپلینگ ها با اتصال دوشفت مانع جدا شدن آن ها حین کار می شوند، در صورتی که میزان چرخش دستگاه بالا باشد، شفت ها دچار لغزش و یا جدایی می شوند.


پروفیل آلومینیوم:


انواع پروفیل آلومینیوم یا به اصطلاح پروفیل مهندسی، که پروفیل شیاردار یکی از انواع پروفیل آلومینیوم مورد استفاده می باشد که کاربرد های مختلفی مانند ساخت سازه و دستگاه های صنعتی و همچنین اداری دارند. پروفیل های شیار دار بسیار متنوع هستند.

سایت تام باهر با عرضه بهترین محصولات موجود در بازار ایران و همچنین بهترین نیروهای متخصص فعال در این زمینه، مشکلات تهیه و خرید محصولات باکیفیت در زمینه قطعات سی ان سی را حل کرده است.