فروش کوپلینگ باهر

9 / 10
از 1004 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 |

 

فروش کوپلینگ باهر

شرکت تام باهر از قدمت بالایی در این صنعت نیز برخوردار است و با تجهیزات مدرن و به روز باکیفیت بالا اقدام به عرضه محصولات خود مینماید. همواره مشتریان قدیمی و جدید ما را با کیفیت و تعهد به یاد دارند. کوپلینگ باهر قطعه ایی است برای اتصال بین دو شفت به یکدیگر از آن استفاده می کنند. بعنوان مثال یکی از موارد استفاده از آن در ماشین آلات صنعتی و دستگاه های CNC است. کوپلینگ عرضه شده در شرکت تام باهر با دستگاه های جدید و مدرن و در انواع مختلف، مناسب برای استفاده در دستگاه ها و کارکرد های مختلف و غیره می باشد. با محصولات کوپلینگ شرکت تام باهر در فروشگاه و سایتهای ما  آشنا شوید. کوپلینگ باهر با تیپ SRJ  ارائه میشود و دارای سایزهای مختلف -30-40-55-65-20 در فروشگاه تام باهر است.

 

کوپلینگ

کوپلینگ وسیله ای برای محور کردن موتور و شفت پمپ می باشد کوپلینگ ها در حقیقت برای موتورهای سانتری فیوژ، پمپ های سانتری فیوژ، پمپ کلوز (pomp close) که شفت و موتور به صورت کسری قرار دارد توسط کوپلینگ متصل می شود.

لازم به ذکر است که در صورت عدم کیفیت کوپلینگ انتخاب شده امکان صدمه به انکودر یا موتور نیز وجود دارد. همچنین جهت خرید کوپلینگ می توانید با فروشگاه ما در تماس باشید.

کوپلینگ ها حرکت دورانی موتور را به شفت پمپ منتقل کرده و باعث چرخش شفت و پروانه می شود، قبل اتصال کوپلینگ  از هم محور بودن این دو اطمینان حاصل کرد.

 

کاربردهای کوپلینگ

  1. قابلیت استفاده در محل های اشتعال و انفجار
  2. موتور های صنعتی وپمپ
  3. دستگاهای تراشکاری
  4. دستگاه خردکن

 

انواع دسته بندی کوپلینگ

1. کوپلینگ های صلب یا ریجید کوپلینگ Rigid

2. کوپلینگ های Flaxlibel یا انعطافی

3. کوپلینگ های مفصلی

4. کوپلینگ های انکودری

5. کوپلینگ هیدرولیکی

6. کوپلینگ های آلومینیومی

7. کوپلینگ های فنری

8. کوپلینگ های دنده ای

9. کوپلینگ ضربه ای

10. کوپلینگ امگا

 

کوپلینگ های صلب به دو دسته تقسیم می شود

1. کوپلینگ های فلنج دار این نوع کوپلینگ ها از دو صفحه تشکیل شده است یک صفحه آن به شفت پمپ و صفحه دیگر به موتور به وسیله پیچ و مهره اتصال داده می شوند. نوع دیگر آن از دو نیم استوانه تشکیل شده است و توسط پیچ و مهره به هم متصل می شوند از کوپلینگ های صلب در مواقعی استفاده می شود که دو محور هم راستا باشند.

کوپلینگ های انعطافی به دو دسته تقسیم می شوند

1.کوپلینگ های انعطاف پذیر مکانیکی

2. کوپلینگ های انعطاف پذیر متریال material

در ساختار کار کوپلینگ، مسئله ای که هنگام کار با این محصول اتفاق می افتد، هم راستا نبودن محور است که به روش های مختلف ایجاد می شود.

1. عدم هم راستایی محور به صورت موازی نبودن و در یک راستا نبودن ایجاد می شود و هنگامی که صفحه های کوپلینگ در مقابل هم باشند ولی شفت های پمپ و موتور موازی و در یک ارتفاع نباشند اتفاق می افتد.

2. عدم هم راستایی زاویه ای در زمانی اتفاق می افتد که شفت پمپ و موتور در یک راستا و در یک ارتفاع باشد ولی صفحه کوپلینگ از بالا یکسان نباشد.

3. درحالتی که هیچ یک از صفحه و شفت در یک راستا و ارتفاع نباشد.

کوپلینگ انعطافی تا حدی می تواند ناهم محوری بین موتور و پمپ را جبران کند.

 

کوپلینگ لاستیکی

وظیفه کوپلینگ های لاستیکی اتصال دو قطعه ی دوار به هم می باشد اما در عین حال اجازه انحرافاتی را به آنها می دهند. با انتخاب، نصب و نگهداری دقیق کوپلینگ ها می توان صرفه جویی زیادی در هزینه نگهداری و زمان خروج از کارکرد به عمل آورد.

 

مزایای کوپلینگ لاستیکی

  1. فراهم کردن اتصال شفت های دستگاه هایی مانند موتور و ژنراتور که به طور جداگانه ساخته شده اند و همچنین قطع ارتباط در زمان تعمیرات یا جابجایی ها
  2. فراهم کردن امکان نامیزانی شفت ها و ایجاد انعطاف پذیری مکانیکی
  3. کاهش انتقال های ناگهانی از یک شفت به دیگری
  4. محافظت در برابر اضافه بار
  5. تغییر خواص ارتعاشی تجهیزات دوار
  6. اتصال بخش درایور
  7. انتقال توان از یک انتها به انتهای دیگر

 

قیمت انواع کوپلینگ

قیمت انواع کوپلینگ انعطافی نیز بستگی به مدل ها و قطر شفت و ابعاد محصول دارد. شرکت تام باهر TamBaher عرضه کننده کلیه ی محصولات سیستمهای متحرک خطی، انواع بال اسکرو باهر و تنها نمایندگی انحصاری جی تن(GTEN) از تایوان میباشد. مشتریان گرامی برای اطلاعات فنی و دیدن نقشه های سه بعدی(3D) بال اسکرو میتوانند از سایتهای شرکت نیز بازدید نمایند.

 محصولات تام باهر دارای تنوع بالایی است و شامل: بال اسکروBall Screw، ریل و واگن، دنده شانه ای، لینیر گاید STAF، پولی تایم، پروفیل آلومینیوم، انرژی چین،کوپلینک، شفت(shaft)، لوازم سی ان سی، سرو موتور،......می باشد که با برند باهر ارائه میگردد. در محصول لینیر گاید هم شرکت تام باهر دارای نمایندگی STAF  از تایوان می باشد.

چرا ما به کوپلینگ نیاز داریم؟

تنها در صورت موازی و هم‌ راستا بودن شافت‌ها می‌توان با استفاده از وسایل مختلف دنده‌ای یا درایوها، نیرو را انتقال داد. بنابراین برای این که گشتاور (نیرو) به خوبی منتقل گردد، از کوپلینگ‌ها برای اتصال انتهای شافت‌های هم‌ راستا یا جبران ناهم‌محوری آن‌ها استفاده می‌شود.

کاربرد کوپلینگ ها

بنابراین کارکرد اصلی همه این قطعات، اتصال شافت‌ها، انتقال نیرو، جبران نا همترازی و نا هم‌ راستایی‌های (محوری، زاویه‌ای و ترکیبی) و حرکت‌های محوری (تکان و جابه‌جایی انتهایی شافت‌ها) است.

بعضی اوقات نیز از کوپلینگ‌ها جهت جذب شوک‌ها یا لرزش‌ها به منظور به حداقل رساندن آسیب‌های وارده به ماشین‌آلات استفاده می‌شود.

    نکته: اگرچه کوپلینگ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند ناهم‌محوری‌ و ناهمترازی‌های موجود را تا حدودی جبران و برطرف کنند، اما آن‌ها در حین نصب جایگزین دستگاه‌های تراز نیستند.

در صورت همترازی کامل، عدم لرزش و جابه‌جایی انتهایی شافت‌ها، کوپلینگ شافت‌های محرک و متحرک ساده خواهد بود.

هدف اصلی استفاده از کوپلینگ ها

هدف از استفاده از کوپلینگ ها اتصال دو قطعه از تجهیزات دوار است، با توجه به اینکه اجازه درجاتی از عدم توازن و نا هم محوری یا تکان ها در انتها یک سر یا هر دو سر وجود دارد. طراحان و مهندسین با یک انتخاب دقیق در خرید، نصب و راه اندازی و رعایت نکات نگهداری از کوپلینگ می توانند صرفه جویی قابل توجهی در کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و خرابی داشته باشند.