عملکرد انرژی گاید ها

9 / 10
از 1500 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 |

 

 

عملکرد انرژی گاید ها

عملکرد انرژی گاید ها به صورتی می باشد که امکان حفاظت از کابل ها در برابر خوردگی اشیاء و یا قطعات را دارا می باشد. انرژی گاید ها (محافظ کابل ) در فضایی که یک اتوماسیون حرکتی با انتقال انرژی و مایعات همراه باشد قابل استفاده می باشد. این انرژی چین ها سعی می کنند تامین انرژی، داده و سیگنال را در حین حرکت ثابت و همچنین عمر کابل، شیلنگهای صنعتی را تضمین کنند. انرژی گاید ها  (energy guide) با نام های مختلفی در بازار عرضه می شوند. جنس انرژی گاید ها (محافظ کابل ) پلیمری و از نوع  پلی آمید بوده که جهت حفاظت، حمل و هدایت کابل ها ( کابل های برق، کابل های انتقال داده و یا کابل های فیبر نوری ) و همچنین شیلنگ های هیدرولیک و یا پنوماتیک در کاربرد های حرکتی و دینامیکی برای انتقال نیرو و سیگنال بین دو نقطه طراحی شده است. انرژی گاید ها از لحاظ شکل ظاهری شبیه به زنجیر تانک هستند و سیم و کابل های متعددی را درون  خود جای می دهند.

 

 

موارد کاربرد انرژی گاید ها (زنجیر محافظ کابل ) ˸

 

●انبارداری اتوماتیک

● روبات های صنعتی

● لیفتراک

● جرثقیل

● ماشین آلات سنگین

● تجهیزات پزشکی

● سکو های نفتی دریایی

● صنایع آسانسور سازی

● دستگاه های شستشوی ماشین آلات

 

انرژی گاید ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند (energy guide ) ˸

 

1-زنجیر کابل های بسته˸ پوشش دهی کامل کابل ها را انجام داده و محافظ مناسبی برای محافظت از کابل ها در برابرآلاینده های زیست محیطی، مواد شیمیایی و آب می باشد که مانع از خرابی کابل ها می شود.

 

2-زنجیر کابل های باز ˸ در فضاهای باز و حاوی گرد و غبار قابل استفاده بوده و همچنین به دلیل سهولت در نگهداری، کاربرد بیشتری نسبت به مدل بسته آن دارد .

 

ساختار  انرژی گاید ها (energy guide) ˸

به طور کلی انرژی گاید،(زنجیر محافظ کابل ) مجموعه ای از اتصالات و پیوندهای زنجیره ای به هم متصل می باشد که توسط دو براکت ابتدایی و انتهایی در دو طرف آن کشیده شده است .برای حمل نیرو از قسمت ثابت به قسمت متحرک که شامل محور ها و موتور ها بوده در ماشین ها یا سازه ها استفاده می شود. این نیرو می تواند شامل منابع الکتریکی، هیدرولیکی و یا پنوماتیکی شود.

اتصالات زنجیره ای از عناصری تشکیل شده که شامل موارد ذیل می باشد ˸

1 – جدا کننده ها

2 -  پوشش های محافظ

3 -  فریم ها

4 -  نوار کناری متشکل از پیوند ها  

5 -  پین ها

 

محصولات شرکت تام باهر

شرکت تام باهر وارد کننده وعرضه کننده انواع  محصولات و لوازم  سی ان سی (CNC) نظیر ˸ بال اسکرو، بال بوش، سروموتور، پولی تایم، پروفیل آلومینیوم (شامل پروفیل آلومینیوم شیاردار )، انواع شفت (شفت پایه دار ̸  LM ̸  شفت بدون پایه) ریل و واگن، دنده شانه ای (دنده شانه ای مورب)، کوپلینگ، انرژی چین (محافظ کابل)، لوازم سی ان سی (CNC)  می باشد که تحت عنوان  برند باهر ارائه میگردد.

شرکت (تام باهر) تنها نمایندگی برند GTEN  از (تایوان) / نمایندگی انحصاری شرکت STAF (لینیر گاید) از کشور تایوان و نمایندگی انحصاری برند GAMBINI  ( دنده شانه ای) از کشور ایتالیا می باشد. مشتریان محترم شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات خود با مهندسین فنی ما در این زمینه با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

 

طبقه بندی های انرژی گاید ها (زنجیر های محافظ کابل )از لحاظ جنس

 

● زنجیر محافظ کابل استیل (فولادی)˸

این مدل از زنجیر ها از فولاد گالوانیزه یا استیل (ضد زنگ ) برای برنامه های پشتیبانی خودکار، کشویی، یا برنامه های کاربردی با حرکت دوار استفاده می شود و دارای ویژگی های زیر است˸   

  

1 -  دارای توانایی تحمل بار اضافی در شرایط سخت

2 -  امکان عرضه به صورت باز یا بسته

3 -  قابل استفاده در درجه های حرارت بسیار پایین و بالا

4 -  دارای کاربرد در ماشین های سنگین مانند ماشین آلات ریخته گری

 

 ● زنجیر محافظ کابل ترکیبی (هیبریدی)˸

این نوع زنجیر ها از فریم های متقاطع، از مواد ترکیبی برای نمونه نوار های جانبی نایلونی با فریم ها برای نیاز های خاصی ساخته شده اند. ویژگی و ترکیب این قطعات شامل قطعات نایلونی، آلومینیومی و یا فولادی که قدرت این زنجیر ها در شرایط نامطلوب، افزایش عمر زنجیر و صرفه جویی در هزینه ها  یاری می کند.