سرو موتور چیست

9 / 10
از 1400 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 |

 

 

سرو موتور چیست؟

سرو موتور ها از دسته موتور های الکتریکی به شمار می آیند و به طور کلی یک الکترو موتور می باشند. در قسمت داخلی این سرو موتور ها چند مدار الکترونیکی تعبیه شده که شبیه به درایو ها هستند و الکترو موتور در صورت داشتن شفت قابلیت چرخش پیدا می کند. البته سایر تجهیزات وظیفه دقت دادن به موتور را عهده دار هستند که این کنترل به سه دسته کنترل شتاب ،کنترل سرعت و کنترل زاویه می باشد. این سرو موتور ها در سیستم های حلقه بسته کنترل موقعیت، سرعت و گشتاور در موقعیت و کاربردهای های صنعتی به کارمی رود . سرو موتورها دارای دقت و بازده بالا می باشد در مقابل دارای اینرسی یا لختی کمی می باشد. این دسته از موتور ها از آنجایی که توانایی تغییر جهت در کمترین زمان را دارا می باشند کاربرد بیشتری نیز دارند. سرو موتور توسط کنترل فیدبک محل قرار گیری دستگاه، میزان سرعت آن را تغییر می دهد. سیستم کنترل فیدبک به سیستمی گفته می شود که سعی در قرار دادن کمیت مرجع و کمیت کنترل شده می کند. فیدبک نقش به سزایی در بهبود عملکرد سیستم های کنترل ایجاد می کند در واقع وقتی که خروجی یا قسمتی از خروجی یک سیستم به قسمت ورودی آن بازگردد و از آن بهره گرفته شود اصطلاحا به آن فید بک می گوییم. شایان ذکر است که در هنگام استفاده از سرو موتور ها باید به اندازه و نحوه کاربرد آن ها که در دو نوع کلی گیر بکس دار و بدون گیر بکس تقسیم می شود در موقعیت های مختلف توجه نماییم. برای مثال اندازه بزرگ آن برای ساخت و تولید تجهیزات صنعتی مانند لوازم سی ان سی (CNC ) و در اندازه کوچکتر آن در پروژه های رباتیک به کار می رود. محور بیرونی یا خروجی بیشتر سرو موتور ها قابلیت دور زدن کامل را نداشته و فقط بین بازه 180 یا 270 درجه توانایی کارکرد دارد.

انواع سرو موتور ˸


سرو موتور ها به طور کلی در دو نوع سه یا پنج سیم ساخته می شود˸

سه سیم˸ دو سیم تغذیه و یک سیم کنترل سرو می باشد.
پنج سیم˸ چهار سیم تغذیه و یک سیم کنترل سرو می باشد.

سرو موتور های مکانیکی ˸


سرو موتورهای حرکت خطی بر سه دسته تقسیم میشوند:

1- موتورهای ذاتا خطی


در این نوع از موتورها روتور و استاتور به صورت خطی روی هم قرار میگیرند و هیچ نوع حرکت دورانی درآنها وجود ندارد.

2- دورانی


گونه ای از موتورهای نوع خطی که در داخل خود یک موتور دورانی دارند و توسط یکی از انواع پیچ و مهره، حرکت دورانی را به حرکت خطی تبدیل میکنند.

3- ترکیبی


نوع ترکیبی از یک موتور خطی قابل کنترل با یک مکانیزم خطی تشکیل یافته است.

سرو موتور های الکتریکی ˸


در دو دسته AC و DC ساخته می شود.

 

سرو موتور در شرکت تام باهر


سرو موتور ها در هر جایی که الکترو موتورها کاربرد دارد می توان استفاده کرد اما به دلیل قیمت بالای آن نسبت به الکترو موتورها، ما تنها در جاهایی از سرو موتور استفاده می کنیم که عملاً با الکترو موتور های معمولی کار به خوبی انجام نمی شود و نیاز به دقت و سرعت عمل بالایی داریم شرکت ها و انواع برندهای مختلف در بازار حضور دارند تا بتوانند عرضه کننده سروموتور باشند که شرکت تام باهر با برند باهر-JASD یکی از شرکتهای عرضه کننده سروموتور با کیفیت می باشد.
شرکت تام باهر به اطلاع می رساند سرو موتور 0.75kw و‌1kw ساخت چین با کیفیت عالی به محصولات ما اضافه شده است. این سرو موتور با برند مشترک دو شرکت (BAHER-JASD) وارد شده و تمام و کمال مراحل تست را انجام داده ایم. اطمینان کامل به کیفیت محصولات شرکت مذکور حاصل شده است. این سرمایه گذاری برای ما ریسک پذیر نیست چون به کیفیت اطمینان پیدا کرده ایم. برند تام باهر دارای محصولات فراوانی در زمینه سیستم های متحرک خطی، اتوماسیون صنعتی و سی ان سی است که یکی از معتبرترین و کاربردی ترین آنها سروموتور باهر-JASD می باشد.
باهر-JASD یکی از معتبر ترین و با کیفیت ترین محصولات عرضه شده می باشد که توانسته است با رقبای خود رقابت تنگاتنگی را در زمینه کیفیت و دقت بالا این محصولات داشته باشد و به دلیل اعتبار بالای این برند بازار را از آن خود کرده است.

 

مزایای سرو موتور ها ˸


1 - کاهش تلفات
2 – قابلیت کنترل سرعت و گشتاور به طور همزمان
3 - داشتن دقت زیاد
4 - داشتن سرعت بالا در زمان انتقال پالس
6 - کم شدن ابعاد دستگاه
7 - پایین بودن نویز
8 - دارای ابعاد مناسب
9 - قابل استفاده برای توان های کم
10 – قابلیت کارکرد در محیط های گوناگون

محصولات شرکت تام باهر


شرکت تام باهر وارد کننده وعرضه کننده انواع محصولات و لوازم سی ان سی (CNC) نظیر ˸ بال اسکرو، بال بوش، سروموتور، پولی تایم، پروفیل آلومینیوم (شامل پروفیل آلومینیوم شیاردار ) ̨ انواع شفت (شفت پایه دار ̸ LM ̸ شفت بدون پایه) ریل و واگن، دنده شانه ای ( دنده شانه ای مورب )، کوپلینگ، انرژی چین ( محافظ کابل)، لوازم سی ان سی (CNC) می باشد که تحت عنوان برند باهر ارائه میگردد.
شرکت تام باهر نمایندگی در بال اسکرو از شرکت GTEN تایوان، نمایندگی انحصاری شرکت STAF (لینیر گاید ) از کشور تایوان و نمایندگی انحصاری برند GAMBINI دنده شانه ای از کشور ایتالیا و برند JASD-BAHER در سرو موتور را دارا می باشد.
متقاضیان محترم شما میتوانید جهت سفارش و مشاوره با مهندسین و کارشناسان فنی ما در این زمینه با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

موارد بهره مندی از سرو موتور ها ˸

● لوازم و دستگاه های پزشکی
● در سینماهای سه بعدی و پنج بعدی
● در ماشین های سی ان سی (CNC)
● در قسمت داخلی دوربین ها جهت تنظیم لنز دوربین
● قابل استفاده در تجهیزات دستگاه فرز ، چوب و طلا
● در دستگاه های تزریق پلاستیک