سروموتور باهر-JASD

9 / 10
از 1001 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 12 خرداد 1400 |

 

سرو موتور باهر-JASD

سرو موتور باهر-JASD مانند دیگر سرو ها نوعی از موتورهای الکتریکی است که با هدف بکارگیری در سیستم‌های کنترل فیدبک طراحی می‌شود. لختی در سرو موتور servo motor پایین بوده و در نتیجه تغییر سرعت در این موتورها بسیار سریع است. سرو موتورها در صنعت کاربری های منحصر به فردی دارند. گونه های مختلف سرو موتور بر اساس زاویه دوران شافت و جنس گیربکس دسته بندی می شوند. از هدایت نازل CNC پرینتر سه بعدی، مدیریت حجم بطری در خطوط تولید نوشابه، گیمبال پهپاد و… کاربرد دارند. مهمترین پارامتر در یک سرو موتور زاویه دوران شافت می باشد.
سرو موتور ها در انواع گیربکس دار و بدون گیر بکس وجود دارند و در اندازه های خیلی کوچک تا اندازه های بزرگ تولید می شوند که اندازه های کوچک در پروژه های رباتیک و تجهیزات مکاترونیکی استفاده شده و اندازه های بزرگ هم در ساخت تجهیزات صنعتی مانند دستگاه های CNC فلزات، چوب، طلا، ماشین آلات نساجی، ماشین آلات چاپ، سینما ۵ بعدی و ۳ بعدی، دستگاه های تزریق پلاستیک، دستگاه های پزشکی، ماشین آلات و دستگاه های تولید قطعات الکترونیکی استفاده می شود. سرو موتور ها در هر جایی که الکترو موتورها کاربرد دارد، می توان استفاده کرد اما به دلیل قیمت بالای آن نسبت به الکترو موتورها، ما تنها در جاهایی از سرو موتور استفاده می کنیم که عملاً با الکترو موتور های معمولی کار به خوبی انجام نمی شود و نیاز به دقت و سرعت عمل بالایی داریم شرکت ها و انواع برندهای مختلف در بازار حضور دارند تا بتوانند عرضه کننده سرو موتور باشند که شرکت تام باهر با برند باهر-JASD یکی از شرکتهای عرضه کننده سروموتور با کیفیت می باشد.
برند تام باهر دارای محصولات فراوانی در زمینه سیستم های متحرک خطی، اتوماسیون صنعتی و سی ان سی است که یکی از معتبرترین و کاربردی ترین آنها سروموتور باهر-JASD می باشد. شرکت تام باهر با برند باهر-JASD یکی از شرکتهای عرضه کننده سرو موتور با کیفیت می باشد. شرکت تام باهر به اطلاع می رساند سرو موتور 0.75kw و‌1kw ساخت چین با کیفیت عالی به محصولات ما اضافه شده است. این سرو موتور با برند مشترک دو شرکت (BAHER-JASD) وارد شده است.
باهر-JASD یکی از معتبر ترین و با کیفیت ترین محصولات عرضه شده می باشد که توانسته است با رقبای خود رقابت فشرده ای را در زمینه کیفیت و دقت بالا این محصولات داشته باشد و به دلیل اعتبار بالای این برند بازار را از آن خود کرده است.

سرو موتور BAHER-JASD

 

انواع متنوع سرو موتور

سروو موتور ها در دو نوع سه یا پنج سیم ساخته می‌شوند. در نوع سه سیم که کاربرد بیشتری دارد، دو سیم تغذیه و یک سیم کنترل سرو است و در نوع پنج سیم، چهار سیم برای تغذیه (دو سیم مدار و دو سیم موتور) و یک سیم کنترل سرو است.

میکروکنترلر با دریافت پالس و بررسی عرض پالس ارسالی موقعیت جدید موتور را تعیین می‌کند. عرض پالس دریافتی زاویه‌ی شفت خروجی را تعیین می‌کند و برای مثال پالس ۰٫۵ میلی‌ثانیه زاویه‌ی صفر و پالس ۲٫۵ میلی‌ثانیه حداکثر زاویه‌‌ی شفت خواهد بود. این مقادیر می‌تواند برای سرو موتورها متفاوت باشد.

انواع سرو موتور ها از نظر مکانیکی

سرو موتور‌ ها در دو نوع خطی و دورانی ساخته می‌شوند. در نوع خطی توسط گیربکس حرکت دورانی به خطی تبدیل می‌شود یعنی سرو موتورها بجای عملکرد دوار، عملکرد خطی دارند به این صورت که سرو موتور به یک گیربکس متصل است و گیربکس وظیفه تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی را به عهده دارد، نمونه بارز این این مدل از سرو موتور، برخی از جک های درب برقی منازل است.

انواع سرو موتور ها از نظر الکتریکی

سرو موتورها در دو نوع AC (برق متناوب) و DC (برق مستقیم) تولید می‌شوند.

کاربردهای سرو موتور

سرو موتورها در سیستم‌های صنعتی و تجاری کاربردهای فراوانی دارند. برای مثال، در مفاصل ربات‌های صنعتی به کارمی‌روند و زاویه حرکت دقیق را مهیا می‌کنند.
برای فوکوس خودکار دوربین‌ها، یک سرو درون دوربین تعبیه شده و موقعیت لنز را برای واضح کردن تصاویر به صورت دقیق تصحیح می‌کند.
در سیستم‌های مکان‌یابی، از سرو موتورها برای موقعیت‌ یابی محور سمت و بلندی آنتن‌‌ها و تلسکوپ‌ها استفاده می‌شود.

سرو موتور BAHER-JASD

سرو موتور در شرکت تام باهر

همانطور که در بالا گفته شد شرکت تام باهر دارای انواع لوازم سی ان سی می باشد از جمله این لوازم بال اسکرو، لینیر گاید(ریل و واگن)، انرژی چین، کوپلینگ، پروفیل آلومینیوم، پولی تایم، بال بوش، دنده شانه ای، محافظ کابل، شفت، شفت پایه دار، سرو مو تور، و .....که اکثرا دارای برند ثبت شده باهر هستند و دارای چندین نمایندگی در محصولات فوق نیز هستیم.
شرکت تام باهر TamBaher عرضه کننده کلیه ی محصولات لوازم سی ان سی (سیستمهای متحرک خطی)، انواع بال اسکرو باهر و تنها نمایندگی انحصاری جی تن(GTEN) از تایوان میباشد. مشتریان گرامی برای اطلاعات فنی و دیدن نقشه های سه بعدی بال اسکرو میتوانند از سایتهای شرکت نیز بهره گرفت.در تام باهر دو نوع سرو موتور با ولتاژ 1 کیلو وات و 750 وات عرضه میداریم که از برند BAHER-JASD می باشد.
در شرکت تام باهر با داشتن لینیر گایدهایی از نوع برند باهر و لینیر گاید STAF تایوان می توانند دربازار ایران بهترین کیفیت و قیمت در ریل و واگن را ارائه دهد.
محصول دنده شانه ای شرکت تام باهر از نوع مورب است که با نام دنده شانه ای مورب باهر شناخته شده و به متقاضیان عرضه میشود. در تعریف دقیق و لغوی دنده شانه ای مورب باید گفته شود که دنده شانه مورب در زبان انگلیسی helical rack & pinion (قفسه مارپیچ) گفته می شود که دنده ها در زاویه 19.5 درجه نسبت به بدنه دنده قرار دارند که موجب ایجاد مزیت هایی برای دنده ها می شود که می توان به از بین بردن لقی های بسیار در دنده شانه های مستقیم اشاره کرد. همچنین به دلیل بزرگ تر شدن سطح درگیری درصد گیر کردن دنده به مراتب کاهش می یابد. از جمله مهم ترین نکات در خصوص دنده شانه ای مورب و عملکرد آن این است که این قطعه باید هر روز روغن کاری شود تا به خوبی کار کند و فراموشی این نکته مهم موجب خرابی دنده شانه ای مورب می شود.
در اکثر مواقع دنده شانه ای مورب خرابی خاصی ندارد به این دلیل که فشار اصلی کار بر روی واگن است و این قطعه بار را تحمل می کند.