ساپورت بال اسکرو

9 / 10
از 250 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 3 مرداد 1400 |

ساپورت بال اسكرو

ساپورت بال اسكرو یا یاتاقان نگهدارنده بال اسکرو (ball screw support unit)، ساپورت پیچ و مهره بال اسکرو قطعه ایست كه وظیفه نگهداري بال اسکرو را دارد و جز لوازم جانبی بال اسکرو می باشد.

ساپورت پیچ بال اسكرو

ساپورت پیچ بال اسكرو كه معمولا از دو نقطه، سر و انتهاي بال اسكرو نصب، بال اسکرو از دو نقطه مهار می شود. یک نقطه از سر بال اسکرو و یک نقطه در انتهای بال اسکرو.
در قسمت ابتدا یا سر بال اسکرو بلبرینگ های زاویه دار با استحکام بالا و گشتاور پایین و رو در رو با محور شفت قرار مي گیرند که مناسب برای چرخش شفت می باشند. این بلبرینگ ها معمولا از سری هفت هزار هستند. این سری از بلبرینگ ها مي توانند مقداری از نیروی غیر محوری را مهار كنند و مانع از انتقال این نیرو به شفت موتور و در نتیجه جلوگیری از آسیب دیدن آن شوند.
در بال اسکرو هایی که طول آنها کم می باشد در ساپورت قست ابتدایی بال اسکرو از دو عدد بلبرینگ سری 7000 استفاده می شود. این دو بلبرینگ جهت دار، در عکس یکدیگر نصب می شوند. که وظیفه یکی از آنها تحمل نیروی فشاری و وظیفه دیگری تحمل نیروی کششی می باشد. در انتهای بال اسکرو نیز یک بلبرینگ سری 6000 استفاده می شود. این قسمت نیروی فشاری و یا کششی را تحمل نمی کند. این ساپورت پیچ بال اسکرو را در جاي خود محكم نگه مي دارند و مانع حركت آنها به اطراف مي شوند و پیچ مي تواند فقط در جاي خود چرخش نماید. این یاتاقان ها هر كدام به دو دسته تقسیم مي شوند كه هر دسته خود انواع مختلف، بلبرینگ هاي تك ردیفه و دو ردیفه می باشند.

ساپورت بال اسکرو

ساپورت بال اسكرو باهر یكي از برند هاي با كیفیت و تضمین شده مي باشد، كه شما مي توانید با اطمینان كامل در دستگاه هاي خود از آن استفاده نمایید.


ساپورت هاي بال اسكرو داراي قطر هاي معیني مي باشند، براي ساپورت باید یاتاقاني را براي بال اسكرو خود انتخاب كنید كه مهره در داخل آن به طور كامل قرار گیرد و فیكس شود. یاتاقان ها داراي دو مدل فلنجي و بلوكي مي باشند.

مزایای یاتاقان هاي بال اسكرو با برند باهر: بسیار با كیفیت و دقت بالا، با قیمت مناسب جهت دستگاه هاي سي ان سي و غیره

انواع یاتاقان بال اسکرو:

1-یاتاقان بال اسكرو دیواري

2-یاتاقان بال اسكرو خوابیده


ساپورت بال اسکرو، از لوازم سي ان سي و از متعلقات بال اسكرو مي باشد. براي خرید ساپورت بال اسکرو لازم است که به موارد زیر دقت کنید، که این موارد جز مشخصات فنی ساپورت محسوب می شود:

1)قطر بال اسکرو
٢)گام بال اسکرو برای مثال گام 4 ,گام 5 ,گام 10
٣)قطر ساپورت مهره، طول و پهنا 

ساپورت مهره

ساپورت مهره یا support nut قطعه اي است که میتوان آن را به سادگی روی مهره بست که امکان نصب بار به مهره را راحت تر میکند. معمولا یک طرف بال اسکرو به طور ثابت و طرف دیگر به صورت معلق ساپورت می کند. با توجه به نوع بیرینگی که برای ساپورت طرفین استفاده شده نقشه ماشینکاری دو انتها تعیین خواهد شد.
BK که ساپورت طرف ثابت بال اسکرو، نصب آن از پایه ساپورت می باشد یا FK نصب از فلنج ساپورت شناخته می شود. و اینکه در بال اسکرو ساپورت طرف معلق بنام BF نصب از پایه ساپورت یا FF نصب از فلنج ساپورت، شناخته می شود.