تام باهر وارد کننده انواع سرو موتور

9 / 10
از 1401 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 27 تير 1400 |

 

تام باهر وارد کننده انواع سرو موتور

 

تام باهر وارد کننده انواع سرو موتور و فروشنده انواع سرو موتور می باشد در تعریف سرو موتور اینگونه می گوییم که سروموتور به انگلیسی: Servomotor یا موتور کنترل به انگلیسی: Control motor نوعی از موتورهای الکتریکی است که با هدف بکارگیری در سیستم‌های کنترل فیدبک طراحی می‌شود و دارای عملگر دورانی یا عملگر خطی است. سرو برگرفته از زبان یونانی به معنای خدمتکار (Servus) است. این نوع موتورهای الکتریکی به کاربر امکان کنترل دقیق حرکت دورانی و خطی را می‌دهد و معمولا در سیستم بسته‌ی کنترلی به کاربرده می‌شوند. از ویژگی‌ های بارز این نوع موتورها امکان کنترل دقیق آن‌ها است که در نتیجه انتخاب نام سرو برای آن‌ها کاملا مناسب به نظر می‌رسد.
سرو موتور یکی از انواع موتورهای الکتریکی محسوب می شود. از آنجاییکه سرو موتور ها از خاصیت لختی ( اینرسی) کمی برخوردار هستند، امکان تغییر سرعت در کم ترین زمان ممکن، در آن ها وجود دارد. به همین دلیل این نوع از موتور های الکتریکی، بیشتر از سایر موتور ها کاربرد دارند. این نوع موتور به وسیله یک سیستم کنترل فیدبک ، موقعیت دستگاه، همچنین قدرت و سرعت آن را تغییر می دهد. سیستم کنترل فیدبک به سیستمی اطلاق می شود که با مقایسه و بررسی توابع کمیت کنترل شده و کمیت مرجع و با استفاده از اختلافشان به منظورکنترل ، رابطه ای مفروض را ما بین آن ها ایجاد می کند.
در سرو موتور به صورت کلی یک سری مدارات الکترونیکی مانند درایو ها در کنار آن قرار دارد و الکترو موتور حاوی شفت عمل گردش را به عهده دارد و تجهیزات الکترونیکی هم وظیفه دقت دادن به الکترو موتور را بر عهده دارند و این دقت شامل کنترل زاویه، کنترل شتاب، کنترل سرعت و … می شود.
سرو موتور ها در انواع گیربکس دار و بدون گیر بکس وجود دارند و در اندازه های خیلی کوچک تا اندازه های بزرگ تولید می شوند که اندازه های کوچک در پروژه های رباتیک و تجهیزات مکاترونیکی استفاده شده و اندازه های بزرگ هم در ساخت تجهیزات صنعتی مانند انواع دستگاه های سی ان سی(CNC) استفاده می شود.

ساختمان داخلی سرو موتور و مشخصات فنی آن

این موتور ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. از اصلی ترین اجزای آن می توان به استاتور، روتور و انکودر اشاره کرد. اصلی ترین وظایف سرو موتور کنترل سرعت، کنترل موقعیت و به دست آوردن گشتاور مورد نیاز می باشد.

اجزا ء ساختمان سرو موتور

  1. Servo case : قاب بیرونی
  2. motor : موتور
  3. Gear train : چرخدنده ها
  4. Output shaft : شفت خروجی ( شفت اصلی )
  5. Potentiometer : پتانسیومتر
  6. Control wire : سیم های سیگنال و تغذیه
  7. Control circuitry : مدار های الکترونیکی
  8. Servo Arm : بازو های سرو

کاربردهای سرو موتور :

سرو موتور ها در هر جایی که الکترو موتور ها کاربرد دارد می توان استفاده کرد اما به دلیل قیمت بالای آن نسبت به الکترو موتور ها، ما تنها در جاهایی از سرو موتور استفاده می کنیم که عملاً با الکترو موتور های معمولی کار به خوبی انجام نمی شود و نیاز به دقت و سرعت عمل بالایی داریم.

• برای کنترل موقعیت و یا حرکت آسانسور و در هواپیماهای رادیو کنترلی مورد استفاده قرار می گیرد.
• نقشی مهم در صنعت اطلا عات رباتیک دارد که این ناشی از کنترل دقیق زاویه آن ها است.
• در سیستم های هیدرولیک برای حفظ مایع هیدرولیک و در صنعت هوافضا استفاده می شوند.
• در اسباب بازی های رادیویی نیز استفاده می شود.
• برای کنترل سرعت وسایل نقلیه در صنایع خودرو و ساخت انواع صنایع بزرگ استفاده می شوند.

مزایا:
  1. برای انجام عملیات چرخش در زیر بارهای سنگین، راه انداز جریان بیشتری به سیم پیج موتور انتقال میدهد.
  2.   در این دست از موتور ها عملیات با سرعت بالا قابل انجام است.
معایب:
  1. هزینه بالا
  2. سرو موتور برای کنترل دقیق چرخش مناسب نیست، زیرا سرو موتور سعی دارد با استفاده از پالس های فرمان چرخش کند و به دلیل تاخر زمانی عقب می افتد.

سرو موتور در تام باهر

شرکت تام باهر از سابقه بالایی در این صنعت نیز برخوردار است که با تجهیزات مدرن و به روز باکیفیت بالا اقدام به عرضه محصولات خود مینماید. همواره مشتریان در صنعت و بازار ما را با کیفیت و تعهد به یاد دارند. شرکت تام باهر عرضه کننده کلیه محصولات سیستمهای متحرک خطی، انواع بال اسکرو باهر و تنها نمایندگی انحصاری جی تن(GTEN) از تایوان میباشد. مشتریان گرامی برای اطلاعات فنی و دیدن نقشه های سه بعدی بال اسکرو میتوانند از سایتهای شرکت نیز بهره گرفت، محصولات برند باهر دارای تنوع بالای است و شامل : بال اسکرو،ریل و واگن، دنده شانه ای، لینیر گاید STAF، پولی تایم، پروفیل آلومینیوم، انرژی چین، کوپلینگ باهر، سرو موتور، لوازم سی ان سی،.......است که با برند باهر ارائه میگردد. در محصول لینیر گاید هم ما دارای نمایندگی STAF از تایوان هستیم.