تاريخچه برترین برندهای صنعت بلبرینگ (شرکت Timken)

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 5 تير 1400 |

تاريخچه شرکت Timken

 
هنري تيمکن، کالسکه سازي اهل سنت لوييس بود که موفق شد در سال ١٨٩٨ رولبرينگ هاي مخروطي را جهت سهولت حرکت ارابه هاي سنگين وزن اختراع کند. اين رولبرينگ ها قادر بودند، هم بارهاي شعاعي (وزن) و هم بارهاي محوري (نيرو وارده در پيچ) را تحمل کنند. اين اختراع چندين مزيت داشت: يکي اينکه حرکت ارابه ها را آرامتر مي کرد و در نتيجه هزينه تعمير آنها را کاهش مي داد. همچنين روان تر کار کردن آنها باعث مي شد به اسب کمتري براي کشيدن ارابه هاي سنگين وزن احتياج باشد. برتري ديگر آن ها نيز اين بود که باعث مي شد احتمال واژگون شدن ارابه در سر پيچ ها و از بين رفتن بار آن کاهش يابد.


بعداً آقاي تيمکن متوجه شد که اين اختراع در صنايع ديگر هم مي تواند بسيار مفيد باشد و در نتيجه او و پسرش ويليام شرکت برينگ و محور تيمکن را در سال ١٨٩٩ جهت توليد انبوه اختراع خود تأسيس کردند.

در سال ۱۹۰۱، اين شرکت به کانتون در اوهايو نقل مکان کرد. تيمکن و دو پسرش اوهايو را به دليل نزديکي آن به مراکز توليد خودرو در ديترويت و کليولند و مراکز فولادسازي آمريکايي پيترزبورگ و کليولند، انتخاب کردند.

تيمکن در سال ۱۹۱۷ عمليات ساخت فولاد و لوله را در کانتون آغاز کرد تا فولاد مورد استفاده در بلبرينگ هاي خود را  بي نياز از بازار تأمين کند. علت آن نيز وقوع جنگ جهاني اول و پيرو آن افزايش تقاضا براي فولاد در بازار بود.

توليد فولاد و برينگ در تيمکن ادامه داشت تا سرانجام در تاريخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۴  اين شرکت به اصرار سهامداران خود به دو شرکت تقسيم شد. در نتيجه ي تقسيم تيمکن، هم اکنون بخشي از شرکت با نام تيمکن به توليد رولبرينگ مي پردازد و بخش ديگر با نام استيل تيمکن در زمينه توليد فولاد فعاليت مي نمايد.