بال بوش

9 / 10
از 1000 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 3 مرداد 1400 |

بال بوش

بال بوش يا بيرينگ خطي ،نوعی ازبلبرينگ مي باشد، كه به منظور ايجاد حركت آزاد در يك جهت طراحي شده است. انواع مختلفي از بيرينگ هاي خطي وجود دارد. كاربرد بال بوش ها زماني است كه مي خواهيم شفت را به عنوان ميله راهنما در نظر بگيريم و حركت خطي ما تنها در جهت رفت و برگشت انجام گيرد. همانطور که در شکل ملاحظه می فرمایید در داخل این بال بوش ها ردیف های ساچمه ای قرار دارند كه موجب می شود تا حرکتهای خطی از حالت لغزشی بوش و میله به حرکتهای غلتشی بوش و ساچمه و میله تبدیل شود و این قضیه موجب می شود تا اصطحکاک و خوردگی به میزان بسیار زیادی کاهش یابد. انواع مختلفي از بال بوش ها وجود دارد اما مکانیزم تمامی آنها یکسان بوده و فرق اصلی آنها در نوع اتصال بوش ساچمه ای به ساپورت ها و قطعات نگهدارنده می باشد.


بال بوش چيست ؟


بال بوش ها از نوع سيستم حركت خطي linear bush از نوع LM، از اتصال يك شفت با يك بال بوش ساده حركت خطي نامحدودي را فراهم مي كنند. ساچمه هاي بارگذاري شده در تماس با شفت قرار مي گيرد، سطح مجاز بارگيري ساچمه در بال بوش پايين مي باشد اما در طول حركت خطي مقاومت اصطكاك كمي وجود دارد، بنابراين مقاومت حرارتي كمتري در طول حركت به وجود مي آيد. بنابراين بال بوش ها حركت خطي با دقت بالا و صاف بدون اصطكاك را ايجاد مي كنند.


ساختار و ويژگي هاي بال بوش


بال بوش از نوع LM، همانطور كه در شكل زير مشاهده مي كنيد، شامل يك شفت LM و يك استوانه بوش كه درون آن شيارهاي نيم دايره اي شكل قرار دارد.
بارگذاري و حركت ساچمه ها به ترتيب توسط نگهدارنده retainer هدايت مي شوند، كه تكه اي از مهره كه در جهت طولي شفت جاي دارد.
استوانه بوش از فولاد کروم با کربن بالا بيرينگ استيل ساخته شده است.

ساختار بال بوش


انواع بال بوش


نوع استاندارد بال بوش

بال بوش استاندارد


در اين نوع بوش قسمت بيروني، استوانه اي شكل است و سطحي هموار و ظرافت بالايی دارد. از اين بوش مي توان در كاربرد هاي گسترده اي استفاده كرد.


نوع باز بال بوش

بال بوش باز
اين نوع بال بوش داراي يك شكاف به اندازه يك رديف ساچمه در استوانه بال بوش قرار دارد. بنابراين در جايي كه شفت LM توسط ستون يا پايه هاي پشتيباني ساپورت مي شود اين نوع بال بوش جهت نصب بسيار مناسب تر است. علاوه بر اين، به علت داشتن شكاف باعث مي شود، فاصله بين شفت و استوانه و تنظيم بال بوش آسان شود.


نوع قابليت تنظيم فاصله بال بوش

بال بوش


ابعاد اين نوع بال بوش همانند نوع استاندارد آن است. در قسمت استوانه اي بال بوش يك شكاف در راستاي طولي شفت وجود دارد. بنابراين، زماني كه بال بوش در يك مكاني با قطر داخلي قابل تنظيم نصب ميشود، اين نوع بال بوش قابل تنظيم مي باشد. اين نوع تنظيم فاصله بين شفت LM و بوش را كاهش مي دهد.


نوع طویل LM-L بال بوش

بال بوش طویل


اين نوع داراي دو تا نگهدارنده retainer از نوع استاندارد مي باشد. بنابراين براي موقعيت هايي كه داراي بار لحظه اي هستند مناسب است. اين امر در كاهش زمان مونتاژ مفيد است.


نوع فلنج دار (گرد) بال بوش

بال بوش فلنج دار گرد


قسمت استوانه بوش و فلنج بال بوش استاندارد، به شكل يك قطعه شكل گرفته اند. اين نوع را مي توان مستقيما به محل مورد نظر پيچاند و نصب ساده است.


نوع فلنج دار (مربعي ) بال بوش

بال بوش فلنج دار مربعی


فلنج نوع LMF به شكل مربع بريده شده است. در مقايسه با نوع گرد، ارتفاع خط مركزي آن پايين تر است از اين رو در طراحي هاي كم جا و جمع و جور استفاده می شود.


نوع فلنج دار( بيضي مربعي) بال بوش

بال بوش فلنج دار بیضی


در اين نوع بال بوش در مقايسه با نوع LMK،ارتفاع خط مركزي آن پايين تر است و در طراحي هاي جمع و جور استفاده می شود. با توجه به اينكه دو رديف از ساچمه ها در سطح بيرينگ بارگذاري شده اند، عمر قطعه افزايش مي يابد.


نوع فلنج دار طویل (بيضي مربعي) بال بوش

بال بوش فلنج دار بیضی مربعی طویل
با توجه به شكل مربعي بيضي فلنج، ارتفاع خط مركزي اين نوع نسبت به مدل LMK-L، كمتر است. براي طراحي هاي جمع و جور امكان پذير است.
اين نوع بال بوش داراي دو نگهدارنده از نوع استاندارد مي باشد، به همين دليل براي موقعیت بار لحظه اي مناسب است. با توجه به اينكه دو ردیف ساچمه در سطح بيرينگ بارگذاري شده، عمر قطعه افزايش مي يابد. با توجه به وجود تنوع در بال بوش ها، شرکت تام باهر عرضه کننده انواع بال بوش ها مناسب وبا کیفیت می باشد و همچنین این شرکت دارای بال بوش با برند باهر، که بال بوش باهر یکی از با کیفیت ترین و استاندارد ترین بال بوش های موجود در بازار می باشد. برای خرید و دریافت قیمت بال بوش ها می توانید با شماره تماس های شرکت تام باهر و شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.