چگونه بال اسکرو مناسب کار خود را انتخاب کنیم ؟

9 / 10
از 50 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 18 خرداد 1400 |

چگونه بال اسکرو مناسب کار خود را انتخاب کنیم ؟

بال اسکرو یک عملگر مکانیکی است که برای تبدیل حرکت دورانی به حرکت خطی در بسیاری از مکانیزم ها و دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی اصلی بال اسکرو که آن را از دیگر عملگرهای خطی متمایز می کند، اصطکاک پایین و اتلاف انرژی بسیار کم در آن است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با این ابزار صنعتی و ویژگی های مختلف آن آشنا کنیم.

کاربردهای بال اسکرو

بال اسکرو به دلیل مکانیزم عملکرد خاص آن، توانایی تحمل بارهای سنگین را دارا است. همچنین استفاده از آن در مواردی که نیاز به دقت­ های بالا است در مقایسه با دیگر عملگرهای خطی توصیه می شود. عمده کاربرد بال اسکرو در هواپیماها و پرتابه ها جهت به حرکت درآوردن سطوح و ابزارهای کنترل مورد استفاده در آن ها است. همچنین در سیستم هدایت و فرمان اتومبیل ها نیز از آن استفاده می شود. بال اسکرو دارای کاربرد بسیار زیاد در ربات ها و ماشین آلات مکانیکی مختلف نیز هست.

بال اسکرو 

بال اسکرو چگونه کار می کند؟

بال اسکرو متشکل از یک پیچ و مهره می باشد که بر روی آن ها شیارهایی مارپیچی و منطبق بر یکدیگر ایجاد شده است. جابجایی مهره بر روی پیچ، مبنای شکل گیری حرکت خطی در بال اسکرو است. اما این حرکت بر اثر تماس مستقیم پیچ و مهره با یکدیگر ایجاد نمی شود. در حقیقت ساختار بال اسکرو به گونه ای است که بین مهره و پیچ و در داخل شیارهای مارپیچ موجود بر روی آن ها، تعدادی ساچمه فلزی قرار داده شده است که تماس بین پیچ و مهره از طریق آن ها شکل می گیرد.

شرکت تام باهر دارای نمایندگی بال اسکرو gten از تایوان و نمایندگی بال اسکرو باهر در سطح کیفیت بالا و قیمت مناسب توانسته بخش بزرگی از مشتریان را جذب نماید.