مکانیزم کار بال اسکرو

9 / 10
از 30 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 2 تير 1400 |

مکانیزم پیچ و مهره

پیچ قدرت

این مکانیزم یکی از مکانیزم های تبدیل حرکت چرخشی به حرکت مستقیم الخط است و از دو عضو اصلی پیچ و مهره تشکیل شده است. مهره ثابت است و پیچ به صورت دورانی حرکت می کند و عضوی که به آن متصل شده در راستای محور پیچ به صورت مستقیم الخط حرکت می کند. جک های ماشین که به صورت چرخشی عمل می کنند، از این مکانیزم بهره می برند.

بال اسکرو

بال اسکرو یک پیچ تغذیه با بازده بالا و ساچمه ای است که یک حرکت چرخشی را بین محور پیچ و مهره ایجاد می کند. این محصول در مقایسه با پیچ لغزشی معمولی دارای گشتاوری معادل یک سوم یا کمتر است که باعث می شود در نیروی محرک موتور صرفه جویی شود.

گوی یا مهره در بال اسکرو به گونه ای ساخته شده است که امکان چرخش ساچمه ها را در داخل خود فراهم می سازد. به طوری که در مدت حرکت گوی بر روی شفت، ساچمه ها در داخل گوی به گردش در می آیند.

بال اسکروها علاوه بر اینکه در برابر اعمال بارهای فشاری مقاومت می کنند، می توانند با کمترین اصطکاک داخلی کار کنند. با توجه به اینکه این ابزار باعث ایجاد تلرانس های دقیق می شود، در موقعیت هایی که دقت های بالایی لازم است، مناسب هستند. بال اسکروها در عین کاهش اصطکاک، می توانند با مقداری پیش بار کار کنند که باعث حذف لقی بین ورودی (چرخش) و خروجی (حرکت خطی) است. این ویژگی زمانی لازم است که از آنها در سیستم های کنترل حرکت کامپیوتری نظیر ماشین ابزار CNC و کاربردهای حرکت بسیار دقیق (مانند wire bonding) استفاده می شود.

 بال اسکروباهر

شرکت تام باهر