تاريخچه برترین برندهای صنعت بلبرینگ (شرکت SKF)

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 2 تير 1400 |
تاریخچه شرکت SKF

 

شرکت SKF در سال ۱۹۰۷ توسط آقاي سون وينکوئيست، مخترع بلبرينگ هاي چند رديفه خود تنظيم شعاعي، در کشور سوئد به ثبت رسيد. توليد بلبرينگ هاي چند رديفه خود تنظيم شعاعي از همان ابتدا موفق بود و باعث توسعه سريع شرکت شد. اين شرکت در سال ۱۹۰۸ شعبات نمايندگي خود را در آلمان و فرانسه افتتاح نمود و همچنين نمايندگاني در فنلاند، سوئيس، بلژيک، دانمارک، اتريش و استراليا تأسيس نمود.

اين شرکت در سال ۱۹۱۰ داراي ۳۲۵ کارمند و يک شرکت تابعه در انگلستان بود. راه اندازي کارخانجات متعدد بعدي نيز پس از آن در کشورهاي ديگر آغاز شد. در سال ۱۹۱۲، SKF در ۳۲ کشور جهان شناخته مي شد و در سال ۱۹۳۰، مجموعه اي بيش از ۲۱۰۰۰ نفر در ۱۲ کارخانه توليدي اين شرکت در سراسر جهان که بزرگترين آنها در فيلادلفيا قرار داشت، مشغول به کار بودند.

امروزه SKF بزرگترين توليد کننده بلبرينگ در جهان است و حدود ۴۴۰۰۰ نفر کارمند آن در بيش از ۱۰۰ سايت توليدي در ۷۰ کشور جهان مشغول فعاليتند. گروه SKF در حال حاضر حدود ۱۵۰ شرکت زير مجموعه دارد. دفتر مرکزي SKF از زمان تاسيس در گوتنبرگ واقع شده است.

برخي از مشتريان اين شرکت در حال حاضر عبارتند از جنرال الکتريک، رولزرويس و پرات و ويتني. اين شرکت همچنين يکي از حاميان تيم فرمول يک شرکت فراري است و برينگ هاي مورد استفاده در خودروهاي مسابقه اي اين شرکت را تأمين مي کند. يکي ديگر از حوزه هاي فعاليت SKF بخش انرژي است، از جمله توليد توربين هاي بادي توليد برق.