طول بال اسکرو

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 20 خرداد 1400 |

 

 

طول بال اسکرو

در مورد طول  بال اسکرو  این نکته را در نظر بگیرید که چنانچه این طول از حدود 1 متر و 60 سانتی متر بیشتر باشد باید از سیستم مهره گردان نیز استفاده نمایید که در این حالت موتور روی محور متحرک و در کنار  بال اسکرو قرار می گیرد. اما در طول های کم تر از این مقدار این امکان وجود دارد که مهره  بال اسکرو را توسط قطعات  آماده موجود در بازار و یا قطعات ساخت خود به بدنه  بال اسکرو محکم کنید و در اخر با چرخاندن پیچ  بال اسکرو  محور را به عقب و یا جلو حرکت دهید که در چنین حالتی موتور در ابتدای  بال اسکرو  بر روی محور ثابت قراردارد.

 

 بال اسکرو

 

 

تراش مهره بال اسکرو

به منظور تراش مهره بال اسکرو با استفاده از دستگاه تراشکاری توجه داشته باشید که مهره بال اسکرو را به طور مستقیم توسط سه نظام نگه ندارید به علت اینکه باعث اسیب و صدمه دیدن به مهره بال اسکرو می شود. برای این منظور از یک بوش شیاردار ( بوش قطعه ای استوانه ای شکل که تو خالی می باشد) باید استفاده شود. به شکلی که قطر داخلی بوش با قطر خارجی مهره هم اندازه باشد که به این ترتیب فشار سه نظام به طور یکنواخت بر روی بال اسکرو توزیع می شود

نکته دیگر اینکه در زمان تراشکاری بال اسکرو ها از قطعات واسط به منظور گرفتن لنگی ایجاد شده به علت دوران استفاده نمایید، در غیر این صورت ابتدا و انتهای تراشیده شده دارای لنگی خواهد بود و این موضوع در عملکرد صحیح cnc تاثیرگذار می باشد.

در مورد بال اسکرو و مهره بال اسکرو میتوان از شرکت تام باهر نام برد که دارای دو برند جی تن (gten ) از تایوان و برند باهر می باشد، مهره بال اسکرو Ball Nut در شرکت تام باهر با بهترین کیفیت و قیمت میتوان خریداری نمود.