بال اسکرو چیست ؟

9 / 10
از 150 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 5 تير 1400 |

بال اسکرو چیست؟

بال اسکرو
بال اسکرو چیست؟ بال اسکرو که گاهی اوقات به نام بیرینگ پیچی نیز معروف می باشد. بال اسکرو از یک پیچ دوار و مهره ای تشکیل شده است که بین این پیچ و مهره، ساچمه هایی قرار دارد. این ساچمه ها درون حلقه ای ثابت که در انگلیسی به نام : return tube ،return caps و deflector معروف هستند، میچرخند. از خصوصیات بال اسکرو خوب حرکت نرم و روانی است که ما در بال اسکرو باهر شاهد این خصوصیت هستیم و یکی از قابلیتهای بارز شرکت تام باهر می باشد که در مقایسه با سایرین برتری بالایی دارد. بال اسکرو باهر با قیمت مناسب برای شما کیفیت مناسب گشتاور پایین را عرضه میدارد که صدای بسیار کمی ایجاد میکند و به خاطر داشتن استحکام زیاد و طول عمر بالا میتوان با اطمینان خاطر از بال اسکرو باهر استفاده کرد. یکی از خصوصیات مهم بال اسکرو برند باهر لقی پایین است که این باعث اصطکاک پایین و در نهایت قدرت پیش بینی عمر بال اسکرو بالا میرود.


ساختار و کاربرد بال اسکرو


در طراحی ساختار بال اسکرو شرایط برای گوی ها به گونه ای در نظر گرفته شده است که گوی ها قابلیت چرخش به دور خود را دارند و در نتیجه مسیر حرکت روان ساچمه ها را فراهم کرده و باعث شده مهره هایی که در بخش مربوط به لغزنده های بال اسکروها قرار دارند بر روی آن حرکت کرده و تغییر مکان دهند. در واقع هنگامی که عضوی به آن متصل می شود در امتداد محور پیچ به صورت مستقیم حرکت خواهد کرد. معمولا جک های خودرو که حرکتشان چرخی هست از این سیستم برخوردارند. استفاده از بال اسکرو در مقایسه با نمونه پیچ لغزشی معمولی به لحاظ صرفه جویی در میزان نیروی محرک مورد نیاز موتورها گزینه مناسب تری است چرا که گشتاور آن کوچکتر یا مساوی یک سوم می باشد. همانطور که در بالا نیز اشاره شد با داشتن گشتاور پایین میتوانیم صدای پایین و اصطکاک کم و استحکام بالا را شاهد باشیم در بال اسکرو باهر و جی تن نیز به همین گونه است. علاوه بر اینها زمانی که قرار است در مقابل بارهای فشاری مقاومت کرد و اصطکاک داخلی در کمترین حد خود باشد می توان از بال اسکروها استفاده کرد در نتیجه داشتن مقداری پیش بار در حین کار چفت نبودن ورودی و خروجی را بر طرف خواهد کرد.


چه عواملی در انتخاب بال اسکرو (ball screw) موثر است؟


-در انتخاب بال اسکرو به میزان دقت آنها توجه کنید.
-شرایط محیطی که بال اسکرو قرار است در آن کار کند بسیار مهم و موثر خواهد بود.
- توجه به مقدار بار مکانیکی که بر سیستم بال اسکروها اعمال می شود در انتخاب آنها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.


بال اسکرو چیست؟بال اسکرو را میتوان اینگونه تعریف کرد که نوعی بلبرینگ سوزنی با عملکرد خطی است و جهت جا به جایی سینی های صنعتی که روی ریل حرکت میکنند، استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای بال اسکرو انتقال اجناس و کالاهای سنگین است و این نوع بلبرینگ دقت و کاربرد بالایی در خط تولید دارد.

در صورت بروز هرگونه سوال و نیاز به راهنمایی، میتوانید با مشاورین شرکت تام باهر در تماس باشید.

معایب استفاده از بال اسکرو


-از آنجایی که بال اسکروها اصطکاک بین پیچ و مهره را کم می کنند سیستم به صورت اتوماتیک قفل نمی شود این بدان معنا است که اگر مهره بر روی پیچ جا به جا شود پیچ حرکت چرخش خواهد داشت این در حالی است که در لید اسکروها اگر شفت بچرخد بر روی مهره حرکت خطی خواهیم داشت اما عکس این حرکت ها در آن وجود ندارند.
-از جمله معایب دیگر بال اسکرو نداشتن سیستم دستی برای اپراتور است تا با ایجاد چرخش موجب حرکت دادن مهره با میزان سرعت ثابتی شود از این رو ماشین هایی به کار می رود که گردش شفت به کمک موتور بتواند سرعت گردش ثابت را تامین کند. بنابراین در صورت استفاده از بال اسکرو باید دائم آنها را روغن کاری کرده و در مقابل ذرات معلق هوا و گرد و غبار محافظت نمود.

کار پیچ شفت:


پیچ شفت یک لوله مارپیچ است که برای یاتاقان به عنوان یک پیچ دقیق عمل می کند. همچنین می توان از بارهای محوری بالا استفاده کرد یا مقاومت آن را با حداقل اصطکاک داخلی انجام داد. آنها برای تحمل و در نتیجه برای استفاده در موقعیت هایی که دقت بالا لازم است مناسب هستند.

به عنوان چرخ دنده عمل می کند در حالی که رشته شفت پیچ است. در مقایسه با خطوط معمولی، بال اسکرو به دلیل نیاز به مکانیزمی برای پخش دوباره توپ ها، نسبتا بزرگ می باشد.
دراین مقاله میخواهیم به پاسخ سوال بال اسکرو چیست؟ بپردازیم میتوان در نهایت بیان کرد که بال اسکرو عمدتا در ساخت ماشین آلات استفاده می شود. در یک نمونه معمول، چرخش سریع در ماشین های تراش و فرز است که در آن چرخش به یک حرکت خطی تبدیل می شود تا بتواند مورد استفاده ابزار و قطعات مورد نظر قرار گیرد.
هنگامی که بال اسکرو درمحورهای عمودی استفاده می شود، بار کامل به عنوان یک نیروی محوری به دست می آید، که می تواند پیچ را به خم شدن و در نهایت جمع شدن در زیر بار برساند که بار جمع شده توسط قطر پایه، با طول غیرقابل پیش بینی تعیین می شود.